Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny vreng?


Anbefalte innlegg

Jeg har lurt litt på om jeg skal skaffe meg en vrengboks til, i tillegg til de to vrengydene jeg allerede har. Bruker en gammel MXR Distortion+ fra 1978 som gir en fuzzy overdrive, gneldrer mye og har en røff "upynta" tone. I tillegg liker jeg også å pushe den gamle Marshallen fra 1973 min til den gir Malcolm Young-lyd, så jeg har egentlig to ganske forskjellige vrengtoner.

Allikevel så kunne jeg tenke meg en boks til som gir meg en annen sound, og da er jo spørsmålet hva det kunne vært. Har tenkt på Big Muff (reissuene er visst ikke noe særlig), RAT 2, Fuzz Face, eller kanskje en boks som gir streitere vreng. Spiller på en Gibson Classic med P-90. Hvis noen har noen andre kule forslag, så kom med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At reissue big muffene ikke er noe særlig er bare tull.

Prøv den nye "tone wicker" muffen, skal visstnok være ganske fet.

Ellers kan du prøve å få tak i en Keeley RAT, låter utrolig bra. Gjør alt fra jazz til thrash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Det jeg kanskje prøver å si, er at jeg kunne tenke meg en pedal med karakter. Jeg har kikka litt på Boost'n Buff-pedalen fra MI Audio, som ikke er en vreng-pedal i seg selv, men som gjør at jeg kan brekke opp Marshallen ytterligere. Det ligger masse demoer av pedaler på youtube som jeg har kikka på i det siste, og denne er en het kandidat. Når jeg først har en forsterker som har såpass fet vreng, tror jeg at jeg skaffer en pedal som lar meg utnytte den naturlige rørvrengen til det maksimale.

Endret av Anders_800
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Det jeg kanskje prøver å si, er at jeg kunne tenke meg en pedal med karakter. Jeg har kikka litt på Boost'n Buff-pedalen fra MI Audio, som ikke er en vreng-pedal i seg selv, men som gjør at jeg kan brekke opp Marshallen ytterligere. Det ligger masse demoer av pedaler på youtube som jeg har kikka på i det siste, og denne er en het kandidat. Når jeg først har en forsterker som har såpass fet vreng, tror jeg at jeg skaffer en pedal som lar meg utnytte den naturlige rørvrengen til det maksimale.

Skal du utnytte lyden i ampen din er det nok kombinasjonen av en boost og en attenuator som er tingen.

Du må opp i et volum mellom 6 og 8 for at dette skal begynne å funke bra,

men da gjør en boost underverker med en slik amp.

Hvorfor farge Marshall-lyden, når det er den som låter best?

Men da trenger du også en attenuator for å beholde hørselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke neo grunn til at boost skal slite mer på rørene da. Du puffer jo bare ampen uten å presse den.

Mens med attenuator så pusher du jo forsterkeren ganske mye. e

"presse", "puffe" og "pushe"?

Hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.