Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Se hva jeg har fått i posten


Anbefalte innlegg

Her om dagen dumpet det inn en pakke fra SteveMac. Det var ikke stort jeg bestilte:

80637_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/32405/80637.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Fra venstre mot høyre:

- Medium fretwire til en gitar. Har en gammel Ibanez SG som sårt trenger nye bånd.

- Tre nutfiles, de tynneste dimensjonene. Resten satser jeg at jeg får til brukbart med små diamantfiler fra Biltema.

- Fretfile, universalmodell med to filer som man kan bytte ut etter behov.

Gleder meg til å teste ut dette verktøyet!

Ikke med på bildet er to bøker i sort/hvit, Trade secrets.

Det er mulig jeg er gjerrig, men direkte billig synes jeg ikke det var. Det kostet den nette sum av 200 USD, pluss norsk moms og tollgebyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, en såkalt "Fretbender" har jeg ikke. Da jeg hadde bestilt dette, begynte det beklageligvis Ã¥ knirke i svenskepungen.

Angrer litt på at jeg ikke bestilte en slik plate som beskytter gripebrettet ved polering og filing, og en sånn fretbender må det da være mulig å lage. Det er flere DIY- forslag i de bøkene jeg også kjøpte. Men hvis noen har en til salgs, er jeg åpen for forslag.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aphelion- du har sikkert rett. Men i den store sammenhengen- da burde du sikkert ha kikket på resten av verktøysamlingen min. Det er ikke bare gitarer jeg liker.. :) Hvor mange andre kjenner du som har trykkluftdrevet popnaglepistol?

Min siste ervervelse er en oppladbar tynningssaks til hagen. Kjempefint for meg, som ikke kan klippe med vanlig saks mer, pga håndleddene. Jeg har kløyvet rundt regnet 500 kubikk tettstablet ved for hånd, og nå får jeg ikke lov lenger.

http://tinyurl.com/cthvlf

- Lekker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se om jeg finner min. Jeg har det med å miste ting jeg ikke bruker lengre. Det var en manuell fretbender, ikke en elektrisk. Du må dra/skyve båndet gjennom 3 ruller, så ikke kapp båndet før du bøyer det. På den rullen i midten stiller man inn bånd-radius.

Ikke ha for høye forhåpninger, da fruen har det med å kaste ALT hun ser med ett støykorn på seg.

Du kan jo lage en selv. Bare å bruke samme prinsippet som min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda dyrt blir det. Har kastet en vintage PAF, en hel pose med gibson-knobs og listen fortsetter. Prøver Ã¥ forklare at hun ikke har noen ting pÃ¥ verkstedet mitt Ã¥ gjøre, men sÃ¥ vil hun rydde og vaske for Ã¥ være hyggelig. Da gÃ¥r det som regel ad undas. Fruedressur, HAH, mÃ¥tte fÃ¥tt han der lille femi mexikaneren som driver pÃ¥ med hunder for Ã¥ fÃ¥ skikk pÃ¥ henne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig Castor! Hold oss orientert i det videre arbeidet. Du gjør nemlig noe som mange har tenkt, men ikke gjort og det er spennende. Ellers kan jeg opplyse at jeg har popnaglepistol som arbeider godt på ca 8bar. Og jeg har laget min egen dreiebenk for å dreie korkskjøtene (holkene) treblåsinstrumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda dyrt blir det. Har kastet en vintage PAF, en hel pose med gibson-knobs og listen fortsetter. Prøver Ã¥ forklare at hun ikke har noen ting pÃ¥ verkstedet mitt Ã¥ gjøre, men sÃ¥ vil hun rydde og vaske for Ã¥ være hyggelig. Da gÃ¥r det som regel ad undas. Fruedressur, HAH, mÃ¥tte fÃ¥tt han der lille femi mexikaneren som driver pÃ¥ med hunder for Ã¥ fÃ¥ skikk pÃ¥ henne :P

Min bare klager og syter høylytt "Hva skal du med alle disse greiene her?"

Jeg seg når hvor fint jeg har det og at at jeg fra nå av skal sette pris på når hun beklager seg :)

/...takk Kristoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.