Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickup Deksel?


Blooddrunk

Anbefalte innlegg

TB-10 er en bra pickup, så tror nok ikke det trengs noe voks annet enn mellom coveret og pickupen, evt. Har deksel på SH-5/SH-1 på Edwardsen min, og der er det ikke noe voks mellom deksel og pickup, så er ikke sikkert det trengs heller. Er jo viktig at dekselet sitter ordentlig fast selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TB-10 er en bra pickup, så tror nok ikke det trengs noe voks annet enn mellom coveret og pickupen, evt. Har deksel pÃ¥ SH-5/SH-1 pÃ¥ Edwardsen min, og der er det ikke noe voks mellom deksel og pickup, sÃ¥ er ikke sikkert det trengs heller. Er jo viktig at dekselet sitter ordentlig fast selvfølgelig.

For å si det slik så er det ikke kvaliteten på pickupen som bestemmer.

Selv Lindy Fralin vokser miccene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik sÃ¥ er det ikke kvaliteten pÃ¥ pickupen som bestemmer.

Selv Lindy Fralin vokser miccene ;)

Jojo, men nå snakker jeg om mellom pickup og deksel :) Alle produsenter med selvrespekt vokser plukkoppene sine :P Vil vibrere uansett hvem som har lagt sine hender på kobbertråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det KAN også hende at du mister litt topp ved Ã¥ sette pÃ¥ deksel. Fikk i hvert fall den beskjeden da jeg vurderte cover pÃ¥ Les Paulen.

Mulig, mulig, men jeg merket ikke forskjell i det hele tatt på lyden på SH-4 eller SH-5. Tror nok detta går an å justere ved å vri diskanten på ampen en 2-3 mm :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis dekselet er laget i et passelig metall så kan det fungere som et faraday-bur eller hva-det-nå-heter. Bedre støyisolering er bonusen iallfall!

Edit: men du *må* ikke

Ah, noen av dekslene er laget av ett eller anna spesielt metall som ikke fjerner noe av magnetismen til pickup'en, mens andre er laget av plast.. vet ikke hva som er lurest ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis dekselet er laget i et passelig metall så kan det fungere som et faraday-bur eller hva-det-nå-heter. Bedre støyisolering er bonusen iallfall!

Edit: men du *må* ikke

Festet mine med loddetinn til "bunnplata" på pickupen. Vil tro den er jorda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.