Web Analytics
Jump to content

Pickup Deksel?

Blooddrunk
 Share

Recommended Posts

Godagen!

Jeg har en kompis som har lyst på deksel til pickups'ene sine (fordi det ser kult ut :D )

Fjerner det noe av output'en til pickup'en?

Han har en Ibanez RG-2610E, med en ''Seymour Duncan TB-10 Full Shred humbucker''.

Takker for svar!

TB-10 er en bra pickup, så tror nok ikke det trengs noe voks annet enn mellom coveret og pickupen, evt. Har deksel på SH-5/SH-1 på Edwardsen min, og der er det ikke noe voks mellom deksel og pickup, så er ikke sikkert det trengs heller. Er jo viktig at dekselet sitter ordentlig fast selvfølgelig.

TB-10 er en bra pickup, så tror nok ikke det trengs noe voks annet enn mellom coveret og pickupen, evt. Har deksel pÃ¥ SH-5/SH-1 pÃ¥ Edwardsen min, og der er det ikke noe voks mellom deksel og pickup, sÃ¥ er ikke sikkert det trengs heller. Er jo viktig at dekselet sitter ordentlig fast selvfølgelig.

For å si det slik så er det ikke kvaliteten på pickupen som bestemmer.

Selv Lindy Fralin vokser miccene ;)

For å si det slik sÃ¥ er det ikke kvaliteten pÃ¥ pickupen som bestemmer.

Selv Lindy Fralin vokser miccene ;)

Jojo, men nå snakker jeg om mellom pickup og deksel :) Alle produsenter med selvrespekt vokser plukkoppene sine :P Vil vibrere uansett hvem som har lagt sine hender på kobbertråden :)

Det KAN også hende at du mister litt topp ved Ã¥ sette pÃ¥ deksel. Fikk i hvert fall den beskjeden da jeg vurderte cover pÃ¥ Les Paulen.

Mulig, mulig, men jeg merket ikke forskjell i det hele tatt på lyden på SH-4 eller SH-5. Tror nok detta går an å justere ved å vri diskanten på ampen en 2-3 mm :D

uhm, dekselet må jordes?

Ja, hvis dekselet er laget i et passelig metall så kan det fungere som et faraday-bur eller hva-det-nå-heter. Bedre støyisolering er bonusen iallfall!

Edit: men du *må* ikke

Edited by HvitRavn

Ja, hvis dekselet er laget i et passelig metall så kan det fungere som et faraday-bur eller hva-det-nå-heter. Bedre støyisolering er bonusen iallfall!

Ah, noen av dekslene er laget av ett eller anna spesielt metall som ikke fjerner noe av magnetismen til pickup'en, mens andre er laget av plast.. vet ikke hva som er lurest ?

Festet mine med loddetinn til "bunnplata" på pickupen. Vil tro den er jorda?