Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skisse på en ny låt. Asian Efficiency


Nilsefix

Anbefalte innlegg

Siden jeg har senebetennelse og ikke kan ta opp spille inn spille gitar på litt lenge, så bestemte jeg meg for å slenge ut en skisse jeg har monga litt med . Det er et forsøk på å lage noe som iallefall ligner rock. Komme litt ut av chillout buret ;) osv...

Så , gleder meg til å høre hva dere syntes .. og btw : er ikke tappelicket i soloen kult?? :D

Takker

http://www.soundclick.com/bands/2/thenilse...riencemusic.htm

Den ligger på bånn , vil ikke at så mange ser den ennå..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare lyttet gjennom den en gang, men noen partier virker litt rotete for meg, ble kanskje litt mye på en gang noen steder, men liker grunnideen veldig godt.

Forresten... hører gjennom for andre gang nå, og 'rotet' er langt fra så markant som jeg ville ha det til i utgangspunktet. Har fortsatt ikke helt grep på noen småpartier av soloen, men det kan vel like gjerne være meg som noe annet...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah , det kan jeg jo si alikevel..

Jeg skal fjerne andre "del" av soloen , har beholdt den nå pga "skrike-partiet" .. for det har jeg ikke helt klart å gjøre på nytt ennå..

Men den skal ikke være der.. Men første del av soloen skal jeg ha , i like dætt..

Takker for lovord og tips . :)

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg også hørt. Fortsatt ikke ordnet trommene hører jeg :) sikkert noe av det som gjør at folk sier "80 talls". Jeg savner 1 -2 dB mer skarptromme. Det er ikke mye man snakker om. Men siden du ikke har "ordnet" trommene så betyr det sikkert at du er uenog med meg. shit happens :)

Dessuten mener jeg fremdeles at tappingen ved 01:21 bryter for mye ut av det tonale for min smak, samme med den ene tonen ved 01:34

Men det er flisespikking

Tror dette kan bli kult jeg. Men du trenger en "melodi", ikke bare et kult riff of solo. Men det regner jeg med kommer?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tappinga går ikke utafor i det hele tatt .. Da er det bare deg som hører merkelig. Det er det eneste i soloen som er særlig planlagt.. elsker det :D

Melodien kjeme , og trommene skal jeg fikse på , er jo ikke mixa vettu :P så det kommer det kommer... Men som vanlig sliter jeg med å komme vidre.. har igrunn en fin melodi , men ikke no spes mye mer..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Muthin angående tappinga. Hvis du vil at det skal være standard rock, så funker det ikke. Men det kan jo hende du vil eksperimentere for alt jeg vet. Ellers liker jeg det...fin spilt og stilig riff.

Si fra hvis du trenger noen refrenger. Jeg har nemlig lagd mange refrenger, men jeg kommer aldri på noen bra vers. :D Forbanna irriterendes, har en masse refrenger (og til en viss grad introer) liggende, men får jo aldri gjort noe mer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

Jeg vil aldri lage noe som er standard.. Sa jeg ville lage rock.. istedenfor The Man With No Neighbour stilen lissom .. Jeg strever jo stadig mot Vai-musikk , men har lissom gitt opp håpet litt der , så jeg bare skriver det som faller meg inn..

Holder btw på med et Jaga-aktig prosjekt med 2 andre nå , vi lager en EP over sommern , det bør dere faen meg glede dere til :D :D det blir så kreem fett :D

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder btw på med et Jaga-aktig prosjekt med 2 andre nå ' date=' vi lager en EP over sommern , det bør dere [sensurert'] meg glede dere til :D :D det blir så kreem fett :D

Nilsefix

Festlig, bare si fra hvis du trenger no midi-fløyte! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.