Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Guitar rig 3 - drit,eller bare noe galt med stacke mitt?


Palle

Anbefalte innlegg

Da har jeg begynt å tukle med innspillinger. Bruker line 6 UX2. I starten brukte jeg POD farm som fulgte med lydkortet,men fikk beskjed om å bruke guitar rig,ettersom jeg ikke fikk brukt POD farmen som VST. Og problemet er at guitar rig suger balle. Samme hvilke distortion/fuzz effekter jeg bruker så kommer det sånn 50-talls-brokenamp, bråkete,overvrengt fuzz sjitlyd,uten fyldighet og tyngde. Jeg vil ha Black Album lyden,om dere skjønner? (L)

Sånn som man kan dra whammy squeels med osv. Har jeg utforsket guitar rig for lite,er det rett og slett noe galt med shitn min? jeg spiller på -24 ms delay. En kammerat sa at det kunne gå veldig utover effektene,men det syntes ikke til å forandre seg da jeg dro den opp til 300. Noen tips???

Jeg en en lyd som gjør muting og strenggallopering rått.

Endret av Palle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send meg en PM med mailadressen din så kan jeg maile deg en patch jeg har snekra som funker glimrende til metall. Ang. latency sÃ¥ bør den være sÃ¥ lav som mulig, med mitt lydkort fÃ¥r jeg den helt ned i 2ms, og da merker jeg ingen forsinkelse pÃ¥ signalet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt å tukle med innspillinger. Bruker line 6 UX2. I starten brukte jeg POD farm som fulgte med lydkortet,men fikk beskjed om å bruke guitar rig,ettersom jeg ikke fikk brukt POD farmen som VST. Og problemet er at guitar rig suger balle. Samme hvilke distortion/fuzz effekter jeg bruker så kommer det sånn 50-talls-brokenamp, bråkete,overvrengt fuzz sjitlyd,uten fyldighet og tyngde. Jeg vil ha Black Album lyden,om dere skjønner? (L)

Sånn som man kan dra whammy squeels med osv. Har jeg utforsket guitar rig for lite,er det rett og slett noe galt med shitn min? jeg spiller på -24 ms delay. En kammerat sa at det kunne gå veldig utover effektene,men det syntes ikke til å forandre seg da jeg dro den opp til 300. Noen tips???

Jeg en en lyd som gjør muting og strenggallopering rått.

Har du tatt deg tid til å sette deg skikkelig inn i softwaren? Er den patchet riktig i forhold til inn/ut signal og lydkort osv? Spør bare fordi jeg ikke kjenner igjen din beskrivelse av lyden. GR3 har da vitterlig en enorm variasjon i masse forskjellige lyder som presets i tillegg til at du kan lage egne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt deg tid til å sette deg skikkelig inn i softwaren? Er den patchet riktig i forhold til inn/ut signal og lydkort osv? Spør bare fordi jeg ikke kjenner igjen din beskrivelse av lyden. GR3 har da vitterlig en enorm variasjon i masse forskjellige lyder som presets i tillegg til at du kan lage egne.

Hva er det å sette seg inn i egentlig? :P Er jo bare å sette sammen amper og lyder osv. Eller er det noen essensielle innstillinger jeg har gått glipp av? Ark! blir så lei av at man må være dataingenør for å få spilt inn`no dritt. Kan godt hende den er patchet feil også. Andre ting jeg bør sjekke? Er det forresten noen andre bra gitarprosessorprogram det er verdt å sjekke ut? Audun.. Er det forresten deg som har laget "Dysteri" og d andre sangene der?

Giggedi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det å sette seg inn i egentlig? :P Er jo bare Ã¥ sette sammen amper og lyder osv. Eller er det noen essensielle innstillinger jeg har gÃ¥tt glipp av? Ark! blir sÃ¥ lei av at man mÃ¥ være dataingenør for Ã¥ fÃ¥ spilt inn`no dritt. Kan godt hende den er patchet feil ogsÃ¥. Andre ting jeg bør sjekke? Er det forresten noen andre bra gitarprosessorprogram det er verdt Ã¥ sjekke ut? Audun.. Er det forresten deg som har laget "Dysteri" og d andre sangene der?

Giggedi

Er ikke jeg som har spilt inn det nei. Har to låter liggende her: http://www.reverbnation.com/auduneggen der alt av gitarer er spilt inn med GR3. Ikke akkurat metal, men jeg synes det funker greit til "digital-lyd" å være.

Jeg synes også GR3 er den beste softwaren av de jeg har prøvd, men jeg har på langt nær prøvd alle, og spesielt når det gjelder metal, er ikke jeg den rette til å si hva som funker best.

Er det ikke noen av presetsene som funker ok heller da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man overstyrer gitarrig internt, låter det da ikke pent. Litt av problemet med disse pluginsene etter min mening er at man må passe på å ikke få overstyring i signalveien. Det blir så mange steder å justere riktig volum.

Og Aphelion- 6 ms tilsvarer den naturlige forsinkelsen man får når man står snaut to meter unna ampen din. Merker du altså at det "henger" og at lyden er forsinket hvis ampen står fire meter unna kontra to meter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det noe med ørene dine, jeg merker det tydelig pÃ¥ 6ms... :)

Vel, hvis du konsentrerer deg veldig om å høre latencyen er det kanskje mulig. Men jeg har jobbet så mye med Pro Tools LE at jeg synes at alt som ikke har latency er unormalt ^_^

Seriøst, 12ms er mer enn bra nok for de aller aller fleste. Dessuten kan man jo bare nudge etterpå.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme jeg aldri så det store i Guitarrig softwaret(med tanke på både lyd(er) og generell funksjoner) Men...Amplitube, og Amplitube Metal spesielt som jeg bruker...åter bare helt kanon!

Det viser bare hvor forskjellig man oppfatter/liker ting. Jeg synes Amplitube låter mye mer digitalt enn GR. Har ikke prøvd Metal-versjonen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,jeg får ikke inn POD farm som VST merkelig nok. Noe registreringsfuck. Mulig det med mer arbeid,men så for meg at det fantes bedre program. Å har fått beskjed fra de fleste at guitar rig er bra,men om guitar rig er det beste,så fuck this shit,i`m goin` live! Neida. Dette Amplitube metal. Finnes det torrenter av det? Hørtes nice ut. Giggedi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,jeg får ikke inn POD farm som VST merkelig nok. Noe registreringsfuck. Mulig det med mer arbeid,men så for meg at det fantes bedre program. Å har fått beskjed fra de fleste at guitar rig er bra,men om guitar rig er det beste,så fuck this shit,i`m goin` live! Neida. Dette Amplitube metal. Finnes det torrenter av det? Hørtes nice ut. Giggedi.

Torrenter er ikke helt legitimt, you know...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.