Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lage hodetlf. utgang


Anbefalte innlegg

Mens jeg venter (og venter, og venter) på Ceriatone 2550 kitet, kunne jeg tenke med å få laget en hodetelefonutgang på min Blackheart Killer Ant.

Denne har et modkit med blant annet lineout, men mangler utgang for "høreapparat".

Noen som har bud på løsning eller link til noe forståelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke høyere ohm skader ampen. Lavere ohm bør du unngå

Unngå høyere ohm også. Lavere ohm kan skade utganstrafoen, mens høyere ohm sliter hardt på røra. Er en grunn til at amper ikke kommer med en høytalerutgang merket 4 ohm og opp....

Enkleste jeg kan tenke meg er vel å ha en jack med en 5 watt 16 ohm motstand i serie med hodetelefonene, og koblet på 16 ohm utgangen på ampen. denne vil da gi ca 32 ohm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de volum-/effektnivåene det er snakk om i et headset tviler jeg på at røra tar noe særlig skade av det...

Jeg har en headset-amp som driver 300 ohms Beyer Dynamics, uten utgangstrafo, og røra har vart vel 4 år nå ved daglig bruk.

Endret av el_roffo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de volum-/effektnivåene det er snakk om i et headset tviler jeg på at røra tar noe særlig skade av det...

Jeg har en headset-amp som driver 300 ohms Beyer Dynamics, uten utgangstrafo, og røra har vart vel 4 år nå ved daglig bruk.

Hvordan begrunner du denne tvilen?

Og hvorfor sammenligner du en OTL headset-amp med en gitaramp?

Jeg vil anbefale en POD til de som trenger headset-utgang. Jeg ville ikke fulgt rådene i denne tråden hvis det var snakk om utstyr som noen bryr seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.