Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med Roland Cube 30x


dchwel

Anbefalte innlegg

Hei

Har en Roland Cube 30x som, når jeg har koblet til gitar, lager en pipelyd i bakgrunnen. Holder seg på strengene på gitaren forsvinner den men

når jeg slipper er den tilbake. Dette skjer heller ikke vær gang jeg spiller.

Kan det være noe galt med forsterkeren, eller er det ledningen? Har ingen annen ledning å teste med :=) Forsterkeren er litt over en mnd gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som feedback. Skjer det ved alle volum- og gainsettinger? Har du prøvd med en annen gitar?

Ja, har prøvd å justere i alle retninger, og lyden er der. Men, så kan det plutselig være vekk, som nå da jeg skulle koble til den aukustiske :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feedback ja. Ganske normalt. Viss den er vekke når du holder over stengene og nÃ¥r du spiller, sÃ¥ er det ikke noe Ã¥ være bekymret over.

Den skal bare komme når du bruker vreng, ikke på clean.

Viss det stemmer, så ja.. Skjer med (ihvertfall nesten) alle forsterkere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feedback ja. Ganske normalt. Viss den er vekke når du holder over stengene og nÃ¥r du spiller, sÃ¥ er det ikke noe Ã¥ være bekymret over.

Den skal bare komme når du bruker vreng, ikke på clean.

Viss det stemmer, så ja.. Skjer med (ihvertfall nesten) alle forsterkere ;)

Hehe oki :P

Bare en forferdelig lyd ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid hatt litt feedback under high-gain, uansett gitar og amp. Men kjører man f.eks crunch, så skal det ikke feede.

Ikke med engang da. Tar ofte et par sekunder før det feeder (strengene får litt vibrasjon først), men jeg bruker ikke gain over kl12.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.