Web Analytics
Jump to content

6-strenger ikke noen suksess?

MrWalker
 Share

Recommended Posts

Ingen suksess med 6-strenger, Roffa? Det er du som selger, ikke sant?

Poden likte den ikke?

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17043295

Joda, det er vi som selger....JR har funnet ut at han vil heller ha en 4-strengers igjen så da er det ut pÃ¥ det Ã¥pne markedet. 6-strengeren er en kjempebass, bÃ¥de Ã¥ spille pÃ¥, kvalitet- og lydmessig, men som sagt sÃ¥ ønsker han en "ny" 4-strengers hovedbass.

Men han vet ikke helt hva, så da er det vel naturlig å fyre av et spørsmål her:

Hva anbefales hvis han skal ha en alsidig og "arbeidshest" av en bass og prisen skal være rundt 8-10.000.- ?? Fender er jo naturlig vei å gå, men står faktisk ikke øverst på hans ønskeliste (og det er ikke jeg som har påvirket han i den retningen :blush: ) Derimot Musicman og spesielt Bongo ligger høyt oppe på lista, men prisen er som regel for høy.

Jeg vet at det er en sånn smak&behag sak på spørsmålet, men det er jo et hav av gode basser og greit å ha en pekepinne på hva han skal lete etter.... så tips taes i mot.

Jeg vil jo tro at det går an Ã¥ fÃ¥ tak i en brukt Bongo fra statene for under 10K. Et annet alternativ er jo sÃ¥klart en G&L L2000 hvis han vil ha noe allsidig. Brukt USA-modell er ikke noe problem Ã¥ skaffe til under 10K det heller :)

G&L blir det snakket varmt om her på forumet, så de er det sikkert fornuftig å sjekke ut. Er det noen butikker i Oslo/Østlandet som forhandler disse? Får google litt i kveld også.

Personlig fikk jeg taki splitter ny (5-strengs HH, 4-ere er jo billigere) Musicman Stingray fra Canada ifjor for 11000, alt inkludert. En 4-er vil også være noe billigere, og Bongo ligger jo også under i pris forhold til Stingray. Så at du kan få taki en knallbass fra Canada eller USA for grei pris er helt sikkert.

G&L blir det snakket varmt om her på forumet, så de er det sikkert fornuftig å sjekke ut. Er det noen butikker i Oslo/Østlandet som forhandler disse? Får google litt i kveld også.

Det finnes ikke G&L-forhandlere i Norge, såvidt jeg vet.

G&L er bra.

Musicman er bra (har spilt på noen Stingray-basser, helt konge)

Status er bra.

Fender er bra.

Yamaha er bra.

Ibanez er bra.

Cort er bra.

Warwick er bra.

Smak og behag.

G&L får mye skryt her, men hvis du teller opp er det ikke *så* mange som spiller på G&L her. Og at du må bestille fra utlandet er en ulempe.

Sadowsky får vanvittig mye skryt andre steder.

Valenti, også. Selv om det ihvertfall i starten bare var Warmoth-basser.

Prøv forskjellige ting. Ta en tur til London.

:)

Clement

Lett.

Det hadde jeg nesten ikke trodd at du skille si :lol:

Prøv forskjellige ting. Ta en tur til London.

:)

Det forslaget tror jeg JR kommer til å like ;) Men ikke fars lommebok :angry:

Edited by Roffa

hmmmm.... flybilletter til og fra Gatwick for 400 kr pr. stk pr. vei, = 1600... billig hotell til 500 pr. natt, to netter = 1000, 2600 for en bass-tur til London? Ikke så verst det, vel? *hehe*

Forskjellen på Clement og de andre er at de andre er fabrikkbygde, Clementen er håndbygget, du får være med i prosessen, og du får akkurat de materialene du vil. startprisen for en 4-strenger er $1100, altså ca. 7300, i tillegg kommer 6-700 i frakt og litt moms. Altså litt i overkant av budsjettet ditt, muligens. Men en kanonbass! :D

Hvilken stil er han på jakt etter? Jazz-bass? Stingray-type (disse har litt spesiell sound, da), eller mer moderne?

Hvis han tenker Stingray-retning, har du jo også Lakland Skyline-bassene som ligner litt og har sin egen tilhengerskare.

Ta ikke bassforumet her altfor alvorlig når det gjelder dette. Vi er for få til å gi noe representativt bilde av gode basser. Alle har sine favoritter. Les litt rundt på talkbass, heller, mye bedre sted å skaffe seg info og inntrykk på. :)

No offense, gutter. Jeg er i samme grøfta selv, også, med min Clement-fetish.

Guest Thunder Fingers

Tja, Jeg er en Fendermann, men har fremdeles anbefalt G&L her altså.. Du kan fÃ¥ de med forskjellige halsstørrelser om du kjøper US basser, de har satinfinish pÃ¥ halsen, og de høres helt klart kanon ut. Er og litt glad i L2000 serien grunnet P bass kroppen, noe som er min personlige favoritt bass kropp.

Jeg er vel eneste her på forumet som har eid en US G&L? :P

:lol:

vi er en håpløs gjeng! :D

Jepp. Det er nesten enklere å gå på et fotballforum om spørre om hvilket lag som er det beste, enn få et enhetlig svar på hva som er den beste bassen....hihi :lol:

Men Warmoth har vært vurdert og kunne vært et morsomt prosjekt å starte med. Men det er kanskje mer min greie enn JR.

JR er litt gira på å overta Steinberger'n (Spirit) og gjøre noen enkle modifiseringer som feks bytte mikker. Livets kvaler....