Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker


Anbefalte innlegg

hei hei! har tenkt til å kjøpe meg en ny gitar forsterker, tenkte pÃ¥ en rør combo til rundt 15.000

har sett litt på marshall dsl serien, men er egentlig på utkikk etter en mer blues forsterket.

liker sounden til bla.a srv og albert king, men ser på det som en pekepinne, prøver egentlig å finne min egen sound.

Jeg spiller blues, og spiller med en fender telecaster mexico med texas special pickups.

så ville bare høre om noen her har noen forslag til en rå blues forsterker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan egentlig velge og vrake blant gode komboer i den prisklassen,

men du bør vel tenke mer i vintage retningen enn moderne high gain,

hvis det er en god bluesamp du ønsker deg.

Som nevnt over: Gamle non mastervolum Marshall comboer, div. Fender amper som Super Reverb,

Deluxe Reverb, eller Twin Reverb. En gammal Vox fra 60-tallet låter også kule med en Telecaster.

Se også på nyere botique amper som Dr.Z, Top Hat og andre, der er det også en del god vintagelyd.

Hadde det vært meg hadde jeg lett etter en gammal Fender amp fra slutten av 60- begynnelsen av 70-tallet,

eller en Vox AC30 fra '66 eller eldre. Jeg syns de låter mye bedre enn dagens amper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye bra forslag :)

lurer litt på marshall 1962 Bluesbreaker. hadde ikke hatt noe imot Ã¥ testa den ;)

skal sjekke ut noen gamle fendere også, men hva vil dere anbefale av super reverb, Deluxe Reverb og twin reverb?

er ikke så veldig inn i forsterkere at det gjør noe:)

har lyst til å få testa ut denne også http://www.vintagegitar.no/content/view/1090/87/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal godt gjøres å bomme med en fender deluxe reverb. Når det gjelder bassmann, er det en kul amp, men spiller superhøyt.

Hva med Marshall VM 2266. Den er utrolig allsidig, og leverer bra clean til typisk plexi til skikkelig rock.

For 15`er det mye å velge i, men vær forsiktig med gamle amper hvis ikke du har peiling selv. Mye dårlig vedlikehold, og mye lureri. Når det er sagt, vintage er fett når det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er noen luringer ute på vintagemarkedet, men det går bra hvis du er nøye med å sjekke hva du kjøper.

Vedlikehold av vintageamper er betydelig overdrevent. Jeg har hatt amper fra '63, '65, '67 og to fra '68.

De har jeg gått over etter innkjøp, og ellers ikke hatt et eneste problem med.

Derfor ler jeg av alle som skal ha nye amper for å slippe jobben og reparasjonene av vintageforsterkere.

Det er stadig innlegg her om hvordan disse "nye" ampene kolapser og ikke virker.

En viktig regel hvis du kjøper en vintageamp, er å ta den med til en som virkelig kan vintageamper for en overhaling.

Gjør du det, har du mindre problemer med den, enn med en ny amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.