Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med ampmaker?


Anbefalte innlegg

Hepp,

Fikk her forleden en brennende lyst til å lage en amp, å med litt hjelp fra denne siden og google fant jeg frem www.ampmaker.com hvor han selger ut sett med 5w og 18w.

er det noen som har noe erfaring med disse lydmessig?

er det noen som har andre forslag som kan bygges?

drømmen er egentlig å bygge en vox ac15\ac30, men det blir kanskje i overkant?

Jobber som signalmontør, dvs sikringsanlegget til jernbaneverket som da er alt fra eldre rele anlegg, til datastyrte anlegg, så føler jeg har en grei bakgrunn for å kunne utføre noe sånt.

på forhånd takk for all hjelp

Endret av pdkorva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei

Jeg har bygd 5 watts utgaven til Ampmaker. Den er enkel å bygge, gode og lettfattelige instruksjoner følger med.

Barry (mr. ampmaker himself) er kjempegrei å handle med og svarer gjerne på spørsmål.

5 watt høres kanskje lite ut, men til hjemmebruk er det mer enn nok. Kommer selvfølgelig an på hva slags kabinett du spiller gjennom.

BTW: om du skal lage kombo, må du huske å spesifisere det, da det krever et annet chassis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp,

Fikk her forleden en brennende lyst til å lage en amp, Ã¥ med litt hjelp fra denne siden og google fant jeg frem www.ampmaker.com hvor han selger ut sett med 5w og 18w.

er det noen som har noe erfaring med disse lydmessig?

er det noen som har andre forslag som kan bygges?

drømmen er egentlig å bygge en vox ac15\ac30, men det blir kanskje i overkant?

Jobber som signalmontør, dvs sikringsanlegget til jernbaneverket som da er alt fra eldre rele anlegg, til datastyrte anlegg, så føler jeg har en grei bakgrunn for å kunne utføre noe sånt.

på forhånd takk for all hjelp

Er det du som er skyld i at jeg kommer for sent på skolen hver gang det er signalfeil i oslo området? :lol:

Men høres ut som et morsomt prosjekt. Har hatt lyst til å gjøre noe slikt selv. JEg har sett på www.ax84.com sine kits. http://shop.dobermanamps.com/?Click=363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som er skyld i at jeg kommer for sent på skolen hver gang det er signalfeil i oslo omrÃ¥det? :lol:

Men høres ut som et morsomt prosjekt. Har hatt lyst til å gjøre noe slikt selv. JEg har sett på www.ax84.com sine kits. http://shop.dobermanamps.com/?Click=363

Jeg har bygd meg en Ax84, riktignok ikke som kit, men forsterkeren er jo seg selv lik. Spiller veldig høyt, mye høyere enn man skulle tro fra 5 watt. Fantastisk vreng i den, både fra preamp og sluttsteget. Anbefales på det varmeste. Er ikke så vankelig å bygge hvis du har huet med deg.

Her har du et lite klipp av min. Kjører noen NOS russiske rør i den, så den har noe lavere gain enn den ville hatt med 12ax7.

Skikkelig slurvespill, var kun for å teste den nye micken min og for å høre hvordan ampen låt med drop A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, neida jobber på vestfolbanen, så skal ikke ha oslo suppa på min kappe:P

Men hvordan låter den 5 watteren?

Joda, til 5 watt så spiller den bra høyt. Kjører min på enten 2x12" eller 4x10" (begge marshalls).

Til 5 watt å være synes jeg den har bra med clean headroom, men det er heller ikke noe problem å få den til å vrenge tidlig (master volum).

Ikke noe high gain metal, men god rock n' roll rør vreng, spesielt med humbuckere eller P-90.

Og dersom det er den første forsterkeren du bygger selv, er nok denne å anbefale, siden den har gode step by step instruksjoner. De ligger på siden til ampmaker, så du kan lese de der før du handler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.