Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Da var siden sånn passelig oppegående


Anbefalte innlegg

Dette er første utkast av hjemmesiden der jeg har tenkt Ã¥ selge pedalene mine.

Siden er kun på engelsk forløpig, og ordentlig logo er under produksjon (av en ekte grafiker, ikke av meg :P)

Når logoen kommer på plass vil jeg nok komme til å endre layouten til å passe logoen, og slikt.

Hva mer trenger jeg på siden, ennet enn priser,bilder og lydklipp?

Alle råd tas godt i mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hola,

Kikka litt gjennom sidene dine og får ikke umiddelbart lyst til Ã¥ kjøpe pedaler. Hjelper nok litt nÃ¥r bilder og lydklipp kommer pÃ¥ plass, men det først som slÃ¥r meg er at teksten for hver pedal er for kort og forteller generelt lite om pedalen. Skal du selge pedaler sÃ¥ mÃ¥ du til med noe bedre enn "nice sound" ;) Hva slags komponenter du bruker kan jo være en ide Ã¥ skrive litt om. Bruker du standard Elfakomponeneter er det kanskje ikke sÃ¥ mye Ã¥ skrive om, men bruker du tid og penger pÃ¥ Ã¥ skaffe skikkelig matchede komponenter ville jeg brukt et par linjer pÃ¥ det. Sjekk ut Jam pedals. Denne fyren i Hellas hÃ¥ndbygger pedaler, med custom paint og hele pakka. Prata med fyren pÃ¥ Musikk Messe i Frankfurt og han bruker veldig mye tid pÃ¥ Ã¥ finne rette komponenter osv. Det meste stÃ¥r pÃ¥ sidene hans. Traff ogsÃ¥ fyren som lager DVK technologies pedalene. Her kan det være noen ideer Ã¥ hente. Han kombinerer to effekter i en boks. Kombinasjonene er ikke det vanligste og det var det som fanget min interesse. Testa forresten Silver Top pedalen hans og kommer nok til Ã¥ investere i en slik en med mindre du kan komme opp med en overdrive kombinert med en tremolo som kan styres fra en ekstern expressionpedal. Da hadde jeg blitt glad! :D

Håper ikke kritikker er for streng her. Mener bare godt og syns det kult at noen tar loddinga ut av hobbyrommet og gjør noe ut av det!

Hva blir ca prisen på pedalene, og kan du sette inn en jack for expressionpedal som erstatter speed knoben på tremoloen?

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er første utkast av hjemmesiden der jeg har tenkt Ã¥ selge pedalene mine.

Siden er kun på engelsk forløpig, og ordentlig logo er under produksjon (av en ekte grafiker, ikke av meg :P)

Når logoen kommer på plass vil jeg nok komme til å endre layouten til å passe logoen, og slikt.

Hva mer trenger jeg på siden, ennet enn priser,bilder og lydklipp?

Alle råd tas godt i mot!

Minner meg litt om slike domenesider etc. Synes reklamen tar altfor stor plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg litt om slike domenesider etc. Synes reklamen tar altfor stor plass.

Enig i denne. Ville anbefalt deg å ivenstere i et domene, slik at du også får en adresse som er lettere å huske. koster ikke all verden. Sjekk www.hostica.com Er der jeg har mine sider, og jeg er meget fornøyd.

Ellers tror jeg kanskje du taper en del kunder på å ikke utstyre pedalene med mulighet for å benytte batteri. Ha forstått at du har tenkt til å bruke BB-bokser, og da burde det ikke være noe problem å få plass til et batteri.

Regner med at det kommer noen bilder og lydklipp etterhvert. Syntes også du burde skrive litt mer om pedalene. Hvis du ser hvordan andre skryter av sine pedaler, er det bare å smøre på.

Ellers en veldig fin og oversiktlig siden. Likte logoen du har nå også, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, hehe .com kommer og det blir reklamefritt.

Greasykid: takk for tipsene. Hva slags deler jeg bruker er vel kanskje ikke så dumt å ta med!

Symdromet: Jeg kommer kanskje til å bygge inn et batterilokk i bunnlokket slik at man slipper å skru ut 4 skruer for å gjøre denne enkleste av operasjoner. Men bare kanskje, da jeg har intrykk av at de aller fleste har et adapter eller en strømforsyning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, hehe .com kommer og det blir reklamefritt.

Greasykid: takk for tipsene. Hva slags deler jeg bruker er vel kanskje ikke så dumt å ta med!

Symdromet: Jeg kommer kanskje til å bygge inn et batterilokk i bunnlokket slik at man slipper å skru ut 4 skruer for å gjøre denne enkleste av operasjoner. Men bare kanskje, da jeg har intrykk av at de aller fleste har et adapter eller en strømforsyning

Sant som du sier at de fleste har et adapter liggende, men jeg vet om mange som ikke benytter dette live. Dersom man kun benytter en pedal eller to er det greit å slippe å være avhengig av strømuttak i nærheten av der man står på scenen, og batterier betyr betydelig mindre støy enn eliminatorer. Tror derfor det kan være lurt å utstyre pedalen med begge deler. På mine pedaler anbefaler jeg å kun benytte to av skruene, da dette gjør jobben med batteriskift mye lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant som du sier at de fleste har et adapter liggende, men jeg vet om mange som ikke benytter dette live. Dersom man kun benytter en pedal eller to er det greit å slippe Ã¥ være avhengig av strømuttak i nærheten av der man stÃ¥r pÃ¥ scenen, og batterier betyr betydelig mindre støy enn eliminatorer. Tror derfor det kan være lurt Ã¥ utstyre pedalen med begge deler. PÃ¥ mine pedaler anbefaler jeg Ã¥ kun benytte to av skruene, da dette gjør jobben med batteriskift mye lettere.

Ja jeg er enig i at det gjør det hele lettere live, det hadde jeg egentlig ikke tenkt på. Støyen derimot er jeg ikke helt enig i .De fleste kvalitets-adaptere er jo en skilletrafo, men det kan jo være noe i det. Har aldri "sjekket" dette, så jeg kan vel egentlig ikke uttale meg :P

Batterilokk koster ikke så mye, og jeg kan jo uansett bare plusse det på prisen av pedalene. Det gir jo også en mer proff feel enn å åpne pedalen.

Jeg må forresten få et banner av deg, slik at jeg kan promotere siden din når jeg får .com !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er enig i at det gjør det hele lettere live, det hadde jeg egentlig ikke tenkt pÃ¥. Støyen derimot er jeg ikke helt enig i .De fleste kvalitets-adaptere er jo en skilletrafo, men det kan jo være noe i det. Har aldri "sjekket" dette, sÃ¥ jeg kan vel egentlig ikke uttale meg :P

Batterilokk koster ikke så mye, og jeg kan jo uansett bare plusse det på prisen av pedalene. Det gir jo også en mer proff feel enn å åpne pedalen.

Jeg må forresten få et banner av deg, slik at jeg kan promotere siden din når jeg får .com !

Jeg er litt sær, og mener halve moroa med en skikkelig butique pedal er å skru opp lokket. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes siden så helt grei ut, og venter i spenning på .com.

Burde kanskje skrevet litt til om hvordan pedalene låter, men ikke overdriv.

Gleder meg virkelig til bilder og lydklipp.

Litt off topic: Hva betyr "boutique"? Har sett at Mesa Boogie er boutique forsterkere, men har aldri fått med meg hva det egentlig betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes siden så helt grei ut, og venter i spenning på .com.

Burde kanskje skrevet litt til om hvordan pedalene låter, men ikke overdriv.

Gleder meg virkelig til bilder og lydklipp.

Litt off topic: Hva betyr "boutique"? Har sett at Mesa Boogie er boutique forsterkere, men har aldri fått med meg hva det egentlig betyr.

http://en.wikipedia.org/wiki/Boutique

Det dreier seg om dyrere utstyr innen gitarverdenen. Et slags samlebegrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.