Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er forskjell på en JCM 800 og en JCM 800 MOSFET?


Ampsheep

Anbefalte innlegg

Tror neimen ikke det. Er ikke helt sikker, men magefølelsen min sier at sluttrinnet som sagt er transistor, vet ingenting om preamp-delen.

Prismessig er det ihvertfall forskjell: Myhrbraaten i Oslo selger en MOSFET 100W Marshall-topp (brukt, vel og merke) med et søtt klistremerke for 2.799 kr eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Mosfet ampen går jeg ut i fra at du mener Lead 100-serien? Den er solid state, med Mosfet transistorer i sluttrinnet. Etter min mening den beste transistor-ampen Marshall har laget. Den er har ganske lik lydkarakteristikk som JCM 800, men med en "renere" clean-kanal enn JCM 800'en. Den er ikke helt rør-amp, men er ganske close. Antar at verdien på dem er ca. 2500 - 3000,- alt etter stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt mye bra om disse, t.o.m. fra folk som i utgangspunktet nekter å røre transistorer. De spiller høyt, har god vreng og er veldig solide.

Kan skrive under på det. Har en og brukte den som hovedamp i 10-11 år. Den har vært hos reparatør en gang i min tid, og da var det noe kondensator-ett-eller-annet. Kostet meg noen hundre-lapper å fikse. Den har også blitt brukt på et par lokale festivaler, uten at noen har reagert på at de ikke fikk bra nok Marshall-lyd. Den er nok ikke et investeringsobjekt, men bruksverdien er høy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive under på det. Har en og brukte den som hovedamp i 10-11 Ã¥r. Den har vært hos reparatør en gang i min tid, og da var det noe kondensator-ett-eller-annet. Kostet meg noen hundre-lapper Ã¥ fikse. Den har ogsÃ¥ blitt brukt pÃ¥ et par lokale festivaler, uten at noen har reagert pÃ¥ at de ikke fikk bra nok Marshall-lyd. Den er nok ikke et investeringsobjekt, men bruksverdien er høy!

okai!

nå har jeg forsterker så det holder!

så jeg kommer ikke til å kjøpe den.

men kan jo kanskje være noe for noen av de andre på forumet her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okai!

nå har jeg forsterker sÃ¥ det holder!

så jeg kommer ikke til å kjøpe den.

men kan jo kanskje være noe for noen av de andre på forumet her :)

Akkurat. Var det du som kjøpte en Silver Jub? I så fall er det jo ikke mer å snakke om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.