Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar med tremolo


HenrikWL

Anbefalte innlegg

Gitaren jeg har nå har fast stol. Siden den pÃ¥ ingen mÃ¥te kommer til Ã¥ bli min siste, har jeg allerede bestemt meg for at min neste gitar skal ha tremolostol. Og deri ligger mitt problem.

Jeg klarer ikke, basert på lesing alene, bestemme meg for om jeg vil ha Floyd Rose eller Kahler tremolo. Jeg ser klare styrker og svakheter ved begge, og den eneste måten jeg kan bestemme meg er å prøve begge typer. Men akk, Kahler tremoloer er sjeldnere enn isbjørn, for pokker.

Er det noen som vet om noen som helst måte å få prøvd en gitar med Kahler tremolo i Stavanger-området? Så langt jeg har klart å finne ut, er det kun 4Sound som har butikker i området (3 i tallet; 2 i Sandnes og 1 i Stavanger) og de har så langt jeg kan se ingen modeller med Kahler på utstilling. Floyd Rose gitarer, derimot, faller nærmest i hodet på deg så fort du setter en fot innenfor.

Jeg har faktisk vurdert å kjøpe en billig, brukt gitar og en Kahler og frese ut grop og klaske den på (eventuelt en billig brukt gitar med Kahler allerede installert) bare for å prøve men for det første så er det en smule overkill og for det andre så åpner jo det en helt annen boks med tunfisk, nemlig hele modifikasjons- og trevirkeaspektet med gitarer. :unsure:

Skal ikke være lett, nei. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke med Kahler, men det vibsystemet som er på musicman JP og på Parker Nitefly (så og si det samme) funker svært bra. Strengene låses ikke ved hodet eller stolen og får flyte fritt over både stolen og inn til stemmeskruene der de låses. Jeg har et par gitarer med FR og disse kan ikke måle seg med å holde på stemmingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje den her hjelper :)

Joda, jeg har sett den, men så har jeg ogsÃ¥ lest en drøss med foruminnlegg fra folk som ikke har de problemene med string bending med Kahler.

Så jeg er nok nødt til å prøve begge typer selv, altså. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez sitt ZR system er en avart av Floyd Rose etter hva jeg skjønner. Dersom jeg bestemmer meg for å gå for en Floyd Rose type tremolo kan jo absolutt det være et alternativ ja. Den finnes bare på S serien til Ibanez, gjør den ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.