Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Les Paul Goldtop Delux79


JonasTheMongo

Anbefalte innlegg

Gibsons fra 70-tallet har et noe frynsete rykte, og ikke helt uten grunn, så du bør få testet gitaren ordentlig i hvert fall. Hvis gitaren er bra, er det jo greit, og har den P-90's er jo det også kult. Hvis gitaren er god, er vel prisen ok. selv om jeg kanskje ville prutet litt på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den har vært modifisert, noe som syns GODT.

jeg ville vært litt skeptisk.. menmen

har hatt p90-hum-p90, og en switch nede ved potene.

og når han har "fikset" det stappet han bare treklosser nedi, og pusset ikke godt nok, så det syns igjennom lakken.

den burde gå for mindre enn 9500 spør du meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshall MG låter desverre generelt møkk.

selg den og kjøp en god combo isteden :)

bruker du den i bandsammenhenger eller bare hjemme ?:)

kun hjemme. Alle sier den låter dårlig, men sammen med satchuratoren er jeg faktisk ganske fornyd med lyden. men det er som du sier ingen spesielt god forsterker.

Men altså, den er ikke min , den er broren min sin, han fikk den(!) av en kompis.. jeg bare låner den fordi han ikke gidder å ta den med til oslo. veitdu om noen bra comboer som ikke koster alt for mye?

Endret av JonasTheMongo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville anbefalt en Marshall Jcm800 combo hvis du er ute etter marshall lyd.

50w holder meer enn nok.

da kan du bruke den til bandsammenhenger senere også :)

Det er jo et hav av andre merker der ute også.

Orange og Vox har vell også noen gode comboer, men det får andre svare på. les rundt på nettet så finner du nok ut hva du vil ha til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster jo mye penger å kjøpe JCM800+cabb.

MG100 låter ganske greit med pedaler forran. Det er den innebygget vrengen som låter plastikk.

Men selvsagt ville jeg gått for noe annen fremfor MG.

Trenger ikke koste så mye for en fin rørtopp med et 2x12kabinett eller en rørcombo. Men litt penger må man regne med.. 5-7k er mer enn nok for å få en god amp brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, men tror det er litt heavy saker. En Fender forsterker, f.eks Hotrod Deville i det prisområdet ville funket bra. Nydelig cleanlyd og med de rette pedalene (eks. TS-8, T-Rex Mudhoney e.l) vil det låte jævlig bra IMO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.