Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar (og litt utstyr). Hvilken?


Turilli

Anbefalte innlegg

Hvis du har en ok gitar....

Så ville jeg kanskje lagt pengene i en Bad ass amp.....

Jeg tenker soldano, diezel, mesa......

Men, klart, alltid gøy med ei ny øks ;)

Men ikke legg helt fra deg ibanez...

Begynn å prøve forskjellige gitarer, og for all del ikke stress!

Har prøvd mange fine Ibanezer, ESP's, Jackson.... Og de som har vært bra, har vært helt rå!

Caparison føler jeg er så sinnsykt oppskrytt... Ihvertfall de som jeg har prøvd!

Men det er en manns mening ;)

Synes personlig Jackson er tøft ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som den i midten jeg foreslo? Tror heller jeg bruker 2-3k ekstra på en helt ny, shiny en.

Likte heller ikke lakken.

Skal du kjøpe Jackson, sørg for å kjøpe en fra før de ble tatt over av fender.

Jeg ville anbefalt en gammel Kramer Nightswan. For en fantastisk gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jag vore dig så skulle jag köpa brukt och lägga en del av pengarna pÃ¥ en riktigt bra förstärkare. Du fÃ¥r mycket bra grejer för 25000:-. Köper du brukt sÃ¥ kan du fÃ¥ riktigt bra grejer för 10-15000:-, inklusive förstärkare. DÃ¥ har du 10-15000:- över till kall öl i sommarvärmen, mmmm, skÃ¥l :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jag vore dig så skulle jag köpa brukt och lägga en del av pengarna pÃ¥ en riktigt bra förstärkare. Du fÃ¥r mycket bra grejer för 25000:-. Köper du brukt sÃ¥ kan du fÃ¥ riktigt bra grejer för 10-15000:-, inklusive förstärkare. DÃ¥ har du 10-15000:- över till kall öl i sommarvärmen, mmmm, skÃ¥l :) .

Haha. Beste tipset i hele jævla tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mest lettspilte gitaren jeg noen gang har prøvd og eid var faktisk en bein stock ESP KH2.

De får mye pes for utsendet og faktum at det er en Kirk sig, men når det kommer til lettspilte gitarer så overgikk den alt jeg har prøvd.

Så vil kanskje anbefale en ESP M2, da den er veldig, veldig lik KH2(minus harry inlays).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musicman, petrucci ett-eller-anna, ikke så veldig fin Ã¥ se pÃ¥, men herlig Ã¥ spille pÃ¥. NÃ¥r det først skal gÃ¥ sÃ¥ mye penger.

En ibanez med Edge Zero Bridge, ville jeg foretrukket forann en gitar med floyd rose. (og dette kommer fra en som er veldig tro til FR'en :P)

Endret av Blooddrunk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke sjekke, men gjør det selv her: http://sound1.com

Anbefaler deg fortsatt å bruke ca 10k på en god brukt gitar og 10k på en god amp.

har du en god gitar, vil du aldri den "RÅFEITE" lyden uten en feit forsterker.

Slik som andre her, vil jeg anbefale ESP eller LTD Eclipse/Ec-1000 og Caparison.

Men personlig ville jeg uten tvil kjøpt en brukt Gibson LEs Paul Custom til ca 15-18k og brukt resten av penga på en feit forsterker..

Ser ingen grunn til å bruke 25k på en ny gitar når du kan få mye so er bra/bedre til halvpris. Ihvertfall brukt.

De Dean-gitarene jeg har spilt på (blant annet ML Knight og Razorback Explosion) var himmelst.. Likte best ML Knight'n som kostet 2 ganger mindre (ca 7000kr)

Behagelig å spille på, feit lyd og lettspilt. ML knight ser i tillegg fett ut uten mye "pigger og tegninger"

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha ny SL2H i Norge så mÃ¥ du over 20000. Da er det vel bedre Ã¥ finne seg i en lakk du ikke liker og betale 9000 for min! ;) Er pre Fender ogsÃ¥.

Ja, merket det. 29k for en SL2H på Sound1 :blink:

Skal til Trondheim i sommerferien så jeg skal ta et par turer innom Tre 45. Er det noen andre instrumentbutikker der det er hvert å stikke innom?

Btw, ser at Dellinger'n som ligger på Finn.no er senket til 5.900kr, men det står at annonsen er passiv. Hva betyr det?

Endret av Turilli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, merket det. 29k for en SL2H på Sound1 :blink:

Skal til Trondheim i sommerferien så jeg skal ta et par turer innom Tre 45. Er det noen andre instrumentbutikker der det er hvert å stikke innom?

Btw, ser at Dellingeren som ligger på Finn.no er senket til 5.900kr, men det står at annonsen er passiv. Hva betyr det?

Du kan jo rusle bort på Riff en tur. Er vel 15 min å gå fra Tre45 eller noe sånt. Mindre butikk, færre fjortiser og man får mer følelsen av butikken står på pinne for deg når du kommer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.