Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken strat?


ErlendB

Anbefalte innlegg

Nice! Har dog liten erfaring med bestilling fra utlandet. Men blir G&L på noen mÃ¥te sett pÃ¥ som en "billigversjon" eller en dÃ¥rligere versjon? Og fÃ¥r jeg den klassiske strat-lyden?

G&L sin "Tribute"-linje er "billig"versjonene deres, produsert i Korea. De er fortsatt milevis over mexico-fendere, på linje med USA-fendere synes nå jeg. De har nøyaktig samme elektronikk som USA-G&L'ene. På samme side har de samme modellen som jeg linka til, bare USA-utgaven for såvidt over $1000. Forskjellen på Tribute og USA er ikke så veldig stor. Det er litt forskjellig halskonstruksjon, noe bedre kvalitetskontroll, bedre stemmeskruer og selvsagt finish-valg som er bedre på USA-modellene.

Hvis du er interessert og er litt usikker på bestilling fra nett så kan jeg gå god for den sjappa der. Har bestilt flere ting derfra før, og de er toppers å deale med. Har en G&L commanche på vei derfra som jeg bestilte for en kamerat. Trenger du hjelp til bestilling så er det bare å spørre, og jeg kan også tilby meg å ordne det for deg hvis det er interessant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice! Har dog liten erfaring med bestilling fra utlandet. Men blir G&L på noen måte sett på som en "billigversjon" eller en dårligere versjon? Og får jeg den klassiske strat-lyden?

Kjøp en brukt Am. Stand. Strat. Det koster ikke all verden, og du kommer heller ikke til å tape penger på den.

Det er ikke dumt å prøve originalen hvis du skal finne ut om en Strat er gitaren for deg.

Det er en gitar som funker bra til alt. Kjøp en som er så original som mulig.

Jeg har hatt mine originale singlecoils på i snart 20år, og aldri tenkt på å bytte en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G&L sin "Tribute"-linje er "billig"versjonene deres, produsert i Korea. De er fortsatt milevis over mexico-fendere, på linje med USA-fendere synes nÃ¥ jeg. De har nøyaktig samme elektronikk som USA-G&L'ene. PÃ¥ samme side har de samme modellen som jeg linka til, bare USA-utgaven for sÃ¥vidt over $1000. Forskjellen pÃ¥ Tribute og USA er ikke sÃ¥ veldig stor. Det er litt forskjellig halskonstruksjon, noe bedre kvalitetskontroll, bedre stemmeskruer og selvsagt finish-valg som er bedre pÃ¥ USA-modellene.

Hvis du er interessert og er litt usikker på bestilling fra nett så kan jeg gå god for den sjappa der. Har bestilt flere ting derfra før, og de er toppers å deale med. Har en G&L commanche på vei derfra som jeg bestilte for en kamerat. Trenger du hjelp til bestilling så er det bare å spørre, og jeg kan også tilby meg å ordne det for deg hvis det er interessant. :)

Wow takk ^_^ Men må vente litt grunnet personlig konkurs :lol: Er bare fint å velge gitaren jeg skal ha litt i forveien : p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig med HSS oppsett ;)

Der er jeg og du HELT ENIGE!

Men tror nok trådstarter skal ha SSS, hvis han er pÃ¥ jakt etter den genuine Stratocaster lyden :-)

Har hørt at de nye American Standard skal være fantastiske ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender Strat Classic Player 50!

Slår American Standard på specs og koster halvparten. Bedre hals og!

Sjekk it ut!

Eller Classic Player 60s (IKKE Classic 60s), som har Custom Shop 69 pu's som standard. Den slår US Standard dyyyypt ned i støvlene, både på kvalitet og ikke minst pris!

....eller Japan Strat som meg:-)

Endret av Byljer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller Classic Player 60s (IKKE Classic 60s), som har Custom Shop 69 pu's som standard. Den slår US Standard dyyyypt ned i støvlene, bÃ¥de pÃ¥ kvalitet og ikke minst pris!

....eller Japan Strat som meg:-)

50s og 60s er egentlig like gode, med små forskjeller(60 har 12" gripebrett som gjør tidvis ekstreme bends mulig) mens 50s har hel lønnehals for oss som foretrekker litt bright lyd :)

Test begge og se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.