Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Økonomi, konserter


-MB

Anbefalte innlegg

Hvor mye tar egentlig et vanlig lokalband for å tilbringe en kveld pÃ¥ en pub/klubb e.l.? Samtidig: Hvor mye tar store artister for Ã¥ spille pÃ¥ relativt store festivaler?

Spør da jeg er nysgjerrig rundt dette, om noen skulle lure. Samtidig trenger vi en slik tråd. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ikke Dumdum Boys 300 000 for å spille pÃ¥ Hove(eller var det Quart?) for et par Ã¥r siden?

Øya ;)

Turboneger fikk 500k for å spille på Quart under reunionen sin. Metallica skulle visstnok ha 800k for å spille på Quart for noen år siden. Ingen fasitsvar her, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bandet jeg er med i tar 25-30k for en kveld, men etter at alt av lyd, lys, sjåfør og roadier er betalt så sitter vi ikke igjen med stort mer enn en tusenlapp hver. Jeg får fast hyre på 1500 og det er noenganger mer, noenganger mindre enn det de andre i bandet får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ett vanlig lokalband tar det de får.

Og hva er det vanlig at man får? Hehe. Skjønner at det kanskje varierer veldig, men om du hadde kommet med noe mer konkret, hadde jeg falt i ekstase. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi spiller pÃ¥ den lokale puben spiller vi for døra. Om vi er jamverter er det 50,- i CC og vanligvis minst 130 betalende, sÃ¥ det blir da en liten slant. Et par tusen pÃ¥ hver er ok betaling for Ã¥ Ã¥pne en jam med fire-fem lÃ¥ter :)

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.