Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

A walk in the plains


iceythe

Anbefalte innlegg

Hei

Det har fått gått en del uker, og etter et par mixtester gått i søppelbøtta har jeg nå slådd i hop en ny liten og kort sang. Dette er første gang jeg har brukt hardware DSP til å forme tonen av gitaren ytterligere før den når lydkortet. Enkelt og greit er det en digital EQ som bruker grafisk, parametrisk og compressorstyrt EQ. Utrolig kjekk sak, men vanskelig å tøyle riktige krefter fra.

Ellers har jeg ryddet opp i trommelydene en del. Har en stund brukt 4x VSTi (skarpen, kicken, tommene og hats), som var sykt prosessorkrevende spesielt med alle effektene på hver instrument. Nå har jeg lært å utnytte mikkene, bruke flere kanaler og forhåpentligvis kommet i mer riktig retning mtp. min definisjon av metal trommer^^. I tillegg tærer det mindre på ASIOen, så nå kjøres det 44.1k i 64 samples med tre buffere nedi 2 ms uten interrupts.

Nå er det forresten rikelig med buldrende bass hihi

Soundclick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall rå lÃ¥t.

Føler at du begynner å få til trommene nå. Men de er litt høye og overdøver gitarene, som virker veldig scoop'et. De drukner litt i miksen..

Men jeg merker at du har tatt til deg tipsene du har fått! Kjempe bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig!! :) Tror det hadde blitt en kjempe-låt med vokal :)

Takk for det! Hadde vært skøy med vokal ja!

Knall rå låt.

Føler at du begynner å få til trommene nå. Men de er litt høye og overdøver gitarene, som virker veldig scoop'et. De drukner litt i miksen..

Men jeg merker at du har tatt til deg tipsene du har fått! Kjempe bra! :)

Takk dude. Det er vanskelig å balansere lyden på alt skikkelig. Har ikke scoopet noe som helst, men problemet ligger nok i mengden med komprimert lave og høye frekvenser. I tillegg er gitartonen ikke så glad i mye mids, da mister jeg attack og konturer. Jeg er veldig fornøyd med gitartonen, men den er litt for skarp og litt for mye high end.

Kommer til å tweake litt mer fremover. Akkurat nå bruker jeg en compressor som limer sammen rytme og kicken (som også bleeder til output for å heve frem karakteristikken), og en compressor for bass og leads. Den mest åpenbare løsningen er bleed fra rytmetracks til output, men vi får se..

Bruker også mye annet tull til mastering, så her skal jeg få ryddet opp i. Retter opp et problem så dukker det opp nye! 

Takk for kommentarer dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Dæven, kongesang!

Si ifra når du gir ut plate, jeg kjøper'n!

Haha! Har ikke planer om å tjene på min musikk ennå. Syns det er greit at folk laster ned. Men om det blir plate så skal du nok få vite hihi

Herlig! Høres skikkelig bra ut, fine nivåer på alle instrumenter, etc.. Kan du forklare litt mer hvordan man egentlig djenter?

Takk skal du ha! Jeg har i ettertid en del tanker bak siste sang produksjonsmessig. Blant annet at det er litt lite kropp i tonen, spesielt i leads. Djent er vel strengt tatt ikke et ord jeg har så lyst til å bruke så ofte, men her har jeg lagt til grunn gitartonen som hinter mot Meshuggah. Djent i seg selv er et begrep som forklarer en skarp (perkussiv) palm-muting med en tonekarakteristikk som - med mangel på bedre forklaring - en lav pianostreng. Skikkelig metallisk klang.

Pokker du er urettferdig god :P

Det der var helt sjukt tight!

Åssn gitar bruker du når du spiller i en så low tuning?

Jeg er ikke så god da.. men takk uansett! Det varmer å høre slikt.

Riktig det Curl-Head sier, jeg bruker en rg7321 med M7 i stol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Riktig det Curl-Head sier, jeg bruker en rg7321 med M7 i stol.

jeg lurer litt på hvordan RG'en blir når du har M7'en i. Skjønner jo at den blir vilt råere, men blir lyden veldig lys eller?

Og hvordan blir det med stock pickupen i hals posisjon? tenkte jeg skulle sette inn en M7 selv når pengene strekker til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M7 er mer biased mot øvre spekter, men uten å gjøre kompromiss. Altså så lys som forsvarlig etter min oppfatning. Ikke så lys som en single coil strat med en større potmeter. Den høres bra ut rett i forsterkeren, og kan dessuten shapes lydmessig ganske lett.

Pickupen i halsposisjon er bedre enn stock bridge. God bunn og med litt EQ så er den klar og fin, akkurat slik jeg syns en neck-pickup skal være. Kombinasjonen med stock neck-pickup og M7 er bra for min del. Det er ikke slik at M7 er så vilt bra at man gruer seg til å bruke neck! Når jeg spiller cleans, bruker jeg helst neck. Samme gjelder for en del leads.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.