Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ledig bassist


Thunderbird_V

Anbefalte innlegg

32 år gammel bassist i Trondheim søker band.

Jeg har spilt gitar i over 15 år, men jeg startet min bandkarriere som bassist, da det ikke var behov for tre gitarister i samme band. I tillegg har jeg spilt mange år i korps, og også vært med som bassist i lokale teaterlag, og flere band tidlig i "karrieren".

Jeg spiller det meste (med unntak av knallhard metal), og er med på det meste. Mine musikalske forbilder finner man i hytt og pine: Pink Floyd, Beatles, Muse, Popmusikk av diverse slag, klassisk musikk, viser og mye mer - eller for å si det litt teit; Det finnes ikke dårlig musikk, bare forskjellig smak.

Ambisjonsnivået mitt justeres fort etter hvor artig det er. Hvis jeg først engasjerer meg i noe, blir det en veldig viktig greie for meg.

For tiden har jeg en jobb som gjør at jeg har en del kveldsjobbing, så et band med en til to øvinger i uken skulle passe meg best.

Av utstyr så mangler jeg bassforsterker, men jeg har en helt ok bass, og også noen effektbokser som kan plukkes frem om det skulle være behov for det (big muff, mxr phase, memory man). Jeg har en gitarforsterker som jeg spiller bass på hjemme, men jeg tviler på om den kan gi nok trøkk til å brukes i bandsammenheng.

Spillestilen min på bass er hovedsakelig melodisk (da med Paul McCartney som forbilde, uten at jeg er helt der enda), og jeg bruker helst fingrene på bassen - plekter kan gå an i enkelte tilfeller.

Jeg har nylig avsluttet en 5 årig "karriere" som gitarist i et band som rett og slett visnet bort, og siden det er inflasjon av gitarister, og jeg egner meg best som bakgrunnsfigur, fant jeg ut at jeg skulle friske opp gamle kunster på bass, og tilby mine tjenester der.

Ta kontakt på PM om det er noen som har bruk for meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.