Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Falsk Shure SM57?


Anbefalte innlegg

Kjøpte to Shure SM57, og mistenker at de er falske. PÃ¥ de fleste omrÃ¥der er de like originalen i disse guidene til hvordan man sjekker dette.

Det er derimot noen veldig små detaljer som virker litt rare for meg. Se på dette bildet:

79157_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/31813/79157.jpg

Se f.eks på "7", på min har den en slags bue på "/"-delen, det har den ikke på bildet av den ekte.

Rillene virker også mer firkantede, slik som de er på de falske. Synes også at klistermerket ser ut til å være av en annen type.

På en av mikrofonene datt også toppen av uten at jeg brukte kraft e.l., bare dro litt i den.

På den andre sitter den derimot bom fast, så kan jo være produksjonsfeil e.l.

Noen som har peiling på dette, og/eller evt. sjekke opp mot sin egen? Blir svært takknemlig for all hjelp!

Ekte/falsk-bildet fant jeg forresten i dette dokumentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte privat ja, var brukte begge to. Taskene matcher også de som skal være falske, men det gjør de til PG81en min også, og den er garantert ekte.

Var det bare slik at den er løs, eller har de duttet av også? For min gikk helt av, og kommer ikke på igjen, må sannsynligvis limes e.l.

Kan jo hende de har byttet klistermerket, men fortsatt veldig skeptisk. Kan vel sende Shure eller den norske importøren en mail og sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk bekreftet av den norske importøren at de var falske, og selgeren er selvfølgelig ikke å få tak i.

Jeg vet da å passe på, men trodde ikke folk gadd å gjøre seg til kjeltring for en tusenlapp. =/

Han virket også ganske legit på forhånd når han gjorde meg oppmerksom på taskene som så mer ut som de falske osv.

Personen kalte seg så mye som P*r H****r (vet ikke om man er så hypp på at jeg gir dere fullt navn?), men innser at det muligens ikke er hans ekte navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bekreftet av den norske importøren at de var falske, og selgeren er selvfølgelig ikke å få tak i.

Jeg vet da å passe på, men trodde ikke folk gadd å gjøre seg til kjeltring for en tusenlapp. =/

Han virket også ganske legit på forhånd når han gjorde meg oppmerksom på taskene som så mer ut som de falske osv.

Personen kalte seg så mye som P*r H****r (vet ikke om man er så hypp på at jeg gir dere fullt navn?), men innser at det muligens ikke er hans ekte navn.

Ok, heldigvis (for meg) ikke den samme jeg har kjøpt fra. Uten det er noen garanti...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.