Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fra 0.09 til 0.10


Pgilbert

Anbefalte innlegg

Hvis gitaren min har 10-46 til vanlig, og jeg skifter til 13-62, hva slags justeringer må jeg gjøre da?

Jeg ville ikke gjort det, med mindre du skal stemme ned en god del.

Det er en stor overgang å gå så mye opp i strengetykkelse.

Jeg slet med å gå fra 10-46 til 11-52 i starten pga hardere strenger.

Mitt råd: En størrelse om gangen. Viss du stemmer langt ned, så er det lettere å gå over til tykke strenger.

Jeg filte ihvertfall nøtta og broen for litt siden fordi jeg følte at strengene ikke satt godt nok pga tykkelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Joda, å file den mÃ¥ jeg gjøre uansett. Har prøvd Ã¥ sette pÃ¥ 052-strenger, og det fant jeg fort ut at ikke passa. Nøtta knakk.

skjedde akkuratt det samme for meg. nøtta på Epi er ikke spessielt god! bytta til bein. nå bruker jeg 0.11 strenger og med den nye nøtta er det litt bedre sustain ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra 10-46 til 13-62? Jøss :P Hva slags tuning skal du ha? Drop Bb eller noe?

Jeg skal ha Drop C. :ninja:

Var en kis som sa jeg burde ha 13-62 fordi det er... Vel, vet ikke helt hvorfor. Men jeg har ganske lite peiling innenfor dette feltet, så jeg bare tok hans råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis gitaren min har 10-46 til vanlig, og jeg skifter til 13-62, hva slags justeringer må jeg gjøre da?

Wow, den var ganske drøy :P Mitt tips: don't! Hvis du ikke har spilt noe særlig på .10 før, venn deg til den tykkelsen først, så går du evt videre til .11 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, den var ganske drøy :P Mitt tips: don't! Hvis du ikke har spilt noe særlig pÃ¥ .10 før, venn deg til den tykkelsen først, sÃ¥ gÃ¥r du evt videre til .11 :)

Jeg har spilt med 10-46 ganske lenge. Jeg har også spilt med 10-52 på en annen gitar, så jeg tror jeg klarer meg.

Er det bedre å skifte til 11-58 for Drop C, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for 12 eller 13 pÃ¥ dropp c. Jeg spiller 0.15-0.62 pÃ¥ min drop A gitar.

Vil tro at 12 eller 13 ville vært bra på drop C. Jeg har 0.11-0.49 nå på eclipsen stemt i drop C og det blir litt lite. Men ville ha 11 en stund for å bli vandt til tykkere strenger men kommer nok til å gå opp snart til 12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spilt med 10-46 ganske lenge. Jeg har også spilt med 10-52 på en annen gitar, så jeg tror jeg klarer meg.

Er det bedre å skifte til 11-58 for Drop C, da?

11-52 holder lenge til drop C, hvis du ikke absolutt vil ha det dødsstramt. Bruker selv 13-59 på drop A# nå, 11-52 på drop C, og 10-52 på drop D/E standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11-52 holder lenge til drop C, hvis du ikke absolutt vil ha det dødsstramt. Bruker selv 13-59 pÃ¥ drop A# nÃ¥, 11-52 pÃ¥ drop C, og 10-52 pÃ¥ drop D/E standard.

Men Skull Strings selger jo Drop C-strengesett som er 11-58. :huh:

Har prøvd 52 til Drop C før, og det ble ganske slarkete og surt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Når du setter på tykkere strenger blir det også større strengedrag (kg).

Resultatet er at halsen blir mer konkav, noe som igjen fører til at mensuren blir kortere og strengehøyden høyere.

Er derfor anbefalt at man gå over å finjustere hals og intonering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.