Web Analytics
Jump to content

Endelig

Naxybabes
 Share

Recommended Posts

Heisann bassister!

Jeg er tilbake og er endelig i gang. Har bass og forsterker ^^.

Skrev for en stund tilbake at jeg trengte hjelp til å kjøpe en bass, men fant en.

Merket ble Aria og her er bildet av den: http://www.247guitar.com/products/igb_35_1000.jpg

Jeg kjøpte den faktisk i en butikk her i byen.

Så er det da hovedspørsmålet: Jeg er ikke flink til å lese tabs, noter osv. Kunne noen gi meg forklaring på det eller henvist til en guide?

- Naxybabes

Guest Thunder Fingers

* Drit i Tabs - bruk ørene.

* lær noter :) Det finnes mange bøker med noter, kjøp f.eks en nybegynner musikkteoribok ("Aktiv musikklære" skal ha det du trenger egentlig) og egentlig en hvilken som helst notebok skrevet for bassinstrumenter.. for all del kjør på med G nøkkel og, men som bassist så er det F nøkkelen du kommer til å møte på mest.

Edited by Thunder Fingers

Det var også et prosjekt som gikk i dass... vi hadde jo et notekurs her, men den store oppslutningen kom aldri, og med den forsvant inspirasjonen til Ã¥ utarbeide nye leksjoner, ogsÃ¥. :D

Det finnes flere gode notelærings-bøker for bass. Vi hadde jo en som vi hadde tenkt å bruke, var vel Rich Appleman sin "Reading Contemporary Electric Bass" vi tok mest fra. Har også en annen som heter "Simplified sight-reading for bass" av Josquin des Pres. Begge er gode. Bestiller du fra Amazon.com eller bassbooks.com får du bedre priser enn i Norge, og det er momsfritt å importere bøker til eget bruk. De har de også på www.bassanova.no, men der er de en del dyrere.