Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Inntrykk fra Frankfurt Musikmesse


rocktrond

Anbefalte innlegg

Jeg var et par dager på musikkmessa i Frankfurt. Hovedsaklig for business (mer om det senere), men jeg fikk da litt tid til Ã¥ se meg rundt og feste noen inntrykk til film. Jeg hadde dog bare min iPhone, som uten blitz og med middelmÃ¥dig autofokus ikke produserer de aller beste bildene. Desuten er det noe knotete Ã¥ bruke kameraet i iPhone. SÃ¥ jeg tok veldig fÃ¥, tilfeldige bilder, av variabel kvalitet. Selv om jeg tok relativt fÃ¥ bilder - sÃ¥ er det for mange til Ã¥ ta med her, sÃ¥ her er et utvalg:

Etter at jeg hadde skrevet og lastet opp nesten alle bildene oppdaget jeg at bildr.no har lagt alle bilder tatt i høydeformat over på siden. Neste gang får jeg finne en annen tjeneste, eller evt. legge bilder på egen server.

Da jeg kom inn på messeområdet hørte jeg noe musikk som hørtes ganske kul ut fra et telt, så jeg gikk inn. Der var et band ledet av Carmine Appice, med bl.a Michael Angel Batio, i full gang. Det groovet bra, og Batio overasket med veldig bra kompspill, mens soloene som ventet ble litt vel mye "1000 noter i sekundet".

383547.jpeg

PÃ¥ utsiden stod et par kule busser:

383549.jpeg

383554.jpeg

MÃ¥tte ta bilde av Adrian Smith signaturen:

383555.jpeg

En morsom ESP custom:

383556.jpeg

En orange vegg:

383561.jpeg

Hagstrom tror vist at matchende snowboards og gitarer er det neste store:

383563.jpeg

Jim Marshall - still alive and signing:

383564.jpeg

Noen få av alle de lekre PRS'ene som hadde funnet veien til Tyskland:

383566.jpeg

TM Stevens, Mattias IA Eklundh, Jonas Hellborg og Maharasta - UFATTELIG KULT!!!!

383567.jpeg

383574.jpeg

Mr. Eklundh var også fast innslag på Laneys stand (og den eneste av alle gitarkjendisene rundt omkring jeg tok meg tid til å ta en prat med etterpå - kan det ha en liten relevans til business??? ;) ):

383579.jpeg

Joe Satriani var der, men pratet istedenfor å spille (mulig han spillte også, men i så fall gikk jeg glipp av det):

383580.jpeg

- - - - - - - -

Det jeg virkelig hadde gledet meg til av alle konsertene var Paul Gilbert i demo-rommet til Marshall, men da jeg kom dit 20 minutter før start virket det som om de allerede hadde startet, og det var 1 mil lang kø - som ikke hadde bevegd seg 20cm den halvtimen jeg tok meg tid til å stå der. Da innså jeg at jeg desverre ikke ville få sett Paul Gilbert denne gangen :( - siden jeg hadde flere møter, og bare en time til jeg måtte forlate messa og sette kursen mot flyplassen (skulle i et bryllup i Litauen dagen etter, så jeg kunne ikke være der siste 1 1/2 dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke over det der og da, men nå i ettertid kommer jeg pÃ¥ at jeg ikke sÃ¥ Ibanez pÃ¥ messa, selv om bilder pÃ¥ Ibanez hjemmesiden viser at de var veldig sterkt tilstede. Hmmm - kan det være at de ikke var i gitarhallen??? Eller kan det være at jeg ikke sÃ¥ dem selv om de var der....

Ellers må jeg si at et av høydepunktene var å prate med Juha fra Ruokangas og kona hans. Veldig trivelige folk. Pratet bl.a. om Unicorn modellen (du har vel fulgt med YouTube serien???) og så fikk jeg prøve (klå på) en Hellcat :D

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke over det der og da, men nå i ettertid kommer jeg på at jeg ikke så Ibanez på messa, selv om bilder på Ibanez hjemmesiden viser at de var veldig sterkt tilstede. Hmmm - kan det være at de ikke var i gitarhallen??? Eller kan det være at jeg ikke så dem selv om de var der....

Ibanez var i trommehallen, samme standen som Tama.

Hvis noen kan tipse litt om hvordan jeg kan legge inn bilder, skal jeg smekke inn litt av det jeg så på messa....

Endret av mrj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez var i trommehallen, samme standen som Tama.

Hvis noen kan tipse litt om hvordan jeg kan legge inn bilder, skal jeg smekke inn litt av det jeg så på messa....

Det forklarer jo saken - stakk så vidt hodet innom trommehallen med det samme jeg kom, siden hovedinngangen var i samme bygget, men lyden av 387 overivrige trommiser som prøvde ut forskjellige slagverk SAMTIDIG gjorde at jeg fort sprang videre. Hadde jeg hatt mer tid der nede hadde jeg nok tatt meg tid til å kikke rundt i de andre hallene, men med en og en halv dag så var det jo så vidt jeg fikk sett gjennom gitarhallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hvis noen kan tipse litt om hvordan jeg kan legge inn bilder, skal jeg smekke inn litt av det jeg så på messa....

Bilder på forumet i bra kvalitet:

Ta deg en tur på sportsfiske.nu Last opp bildene dine der. Det er veldig enkelt.

Kopier koden som står på siden inn i posten din her på forumet. Det er det hele. Selv en fisk klarer det. Eller sportsfisker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.