Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar med en "liten" feil


Roffa

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått meg min første gitar, som jeg bestilte fra butikk. Fikk den i posten i går og er ganske fornøyd. Det er en OLP JP signatur, og faktisk en god gitar for mine bassfingre. Ulempen er at det er en liten feil på et av båndene (mellom 22 og 23 bånd). Dette båndet står høyere enn de andre og gjør at når jeg spiller høyt oppe på halsen er det for mye "skurr" og nesten ikke tone. Båndet har blitt slipt, for dette båndet er flatere enn de andre men fortsatt berører strengen når spiller høyt oppe på halsen. Det er ganske synlig, når man ser nærmere på det.

Så da er spørsmålet: hva gjør jeg? Å sende den tilbake vil bli ganske så dyrt så det vet jeg ikke om er aktuelt? Kan dette fikses (enkelt) selv? Det er vel Luthman som er importør, og de mener jeg ligger i Oslo, så kanskje de kan fikse? Eller bør jeg benytte meg av klage/retur-muligheten og bare sende den tilbake til butikken og be de sende meg en ny?

Takk for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat fått meg min første gitar, som jeg bestilte fra butikk. Fikk den i posten i gÃ¥r og er ganske fornøyd. Det er en OLP JP signatur, og faktisk en god gitar for mine bassfingre. Ulempen er at det er en liten feil pÃ¥ et av bÃ¥ndene (mellom 22 og 23 bÃ¥nd). Dette bÃ¥ndet stÃ¥r høyere enn de andre og gjør at nÃ¥r jeg spiller høyt oppe pÃ¥ halsen er det for mye "skurr" og nesten ikke tone. BÃ¥ndet har blitt slipt, for dette bÃ¥ndet er flatere enn de andre men fortsatt berører strengen nÃ¥r spiller høyt oppe pÃ¥ halsen. Det er ganske synlig, nÃ¥r man ser nærmere pÃ¥ det.

Så da er spørsmålet: hva gjør jeg? Å sende den tilbake vil bli ganske så dyrt så det vet jeg ikke om er aktuelt? Kan dette fikses (enkelt) selv? Det er vel Luthman som er importør, og de mener jeg ligger i Oslo, så kanskje de kan fikse? Eller bør jeg benytte meg av klage/retur-muligheten og bare sende den tilbake til butikken og be de sende meg en ny?

Takk for tilbakemeldinger.

send tilbake!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjetter at båndet er løst faktisk, det er ofte grunnen til at slikt hender. Det kan limes med et veldig tyntflytende superlim og et pressmiddel.

Men.. Jeg ville returnert gitaren først som sist, eller avtalt med butikk/importør om at de dekker reperasjon utført på et lokalt verksted. Egentlig er det forøvrig slik at selger skal betale returfrakten faktisk (hvis den er kjøpt på postordre/nett i Norge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Greener. Det kan virke som dette båndet har sluppet taket. Husk at du har reklamasjonsvilkÃ¥rene pÃ¥ din side hvis du har handlet pr nett eller postordre. Hvis det ikke er forsent; send gitaren tilbake. Er det for sent, sÃ¥ kommuniser dette med selger og prøv Ã¥ fÃ¥ reparert bÃ¥ndet hos en lokal reperatør, eller send gitaren til en reperatør og send regninga til selger. Hvis bÃ¥ndet som du nevner er pusset pÃ¥ sÃ¥ er jo saken rett og slett slendrian fra selger. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send den i retur. Butikken er pliktig å dekke portoen når det er feil med varer fra man pakker dem opp.

Det skal altså ikke koste deg noenting å få en ny gitar som er som den skal være.

Benytter du angrefrist derimot så må du selv dekke portoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"dyre kvalitetsgitarer"- tror kanskje du leste litt fort, ChrsB?

OLP- serien er etter det jeg vet mye gitar for pengene, men "billigvarianten". Derfor må man kanskje påregne litt finpuss og slikt hvis man vil ha en skikkelig "player".

Det at de i det hele tatt har filt på båndet, tilsier jo at det er en viss kvalitetskontroll.

Jeg har selvsagt ikke full oversikt over OLP- produktene, men jeg har eid en bass som "sto som en påla" i forhold til pris og kvalitet. Det var ikke vanskelig å få en helt kurant bass ut av den. Ut over det har vel OLP et godt rykte i forhold til det vi har snakket om. Men "dyre kvalitetsgitarer" er det nok få som synes det er. Det må i såfall være de som pleier å kjøpe gitarer på Smartclub eller RIMI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.