Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarbråk


Hallstein

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har kun spilt elgitar i 5-6 måneder enda,

men jeg har ett lite problem), når jeg spiller clean, høres grepene veldig pene og rene ut,

men når jeg bruker Classic/Metal/R-Fier alternativene så høres alle power-chordsene og soloer etc. Veldig bråkete ut.

Det er litt vanskelig og forklare, men når jeg f.eks spiller en solo... så vil jeg at det skal høres veldig pent ut.

Men problemet er at det høres ut som at jeg kommer borti andre strenger samtidig som jeg spiller, noe jeg selfølgelig gjør... men selv den minste berøring

gir bråk i bakgrunnen av det jeg prøver og spille. Spiller jeg feil? Har jeg dårlig forsterker? Noe galt med instillinger etc?

Gear jeg bruker:

Gitar : ESP LTD KH-202 (Kirk Hammet signature) fitted med EMG 81/85 humbuckers og d'addario gitarstrenger

Forsterker : Roland Micro Cube RX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips? ^^

og nei, jeg nekter og gå til gitarlærer, av prinsipp!

trommelæreren min ødela motet mitt når jeg var mindre, musikklærere er verste sort! iallefall den jeg gikk til :(

Som sagt over: Øve, øve, øve. Nøyaktighet og demping er stikkord.

Gain/vreng er avslørende for manglende teknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

signerer den. øve og øve og øve til det plutselig en dag høres bra ut.

Jeg har spillt gitar en del år, og jeg har enda den opplevelsen ved å plutselig få noe til. Som interluden i Dream theaters take the time. Jeg øvde og øvde ved sånn passelig tempo, og økte med ca 3 bpm for hver gang. Var enda laaangt unna full speed da bandet dro låta som jam. Da rant det ut av fingrene mine, og jeg gikk i en lykkerus en times tid:D Synthisten sin del (forøvrig akkurat det samme samtidig)var det værre med, hahahahah!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Tror jeg skjønner hva du mener. Det er ting du kan gjøre som ikke har med demping og teknikk å gjøre. Betyr selfølgelig at øving teknikk og demping er viktig...men altså

Vær nøye med å stemme gitaren. Det kan hende du må stemme den annerledes når du spiller med vreng enn når du spiller clean. Sett på den vrengen du vil ha - stem deretter ved å bruke flacholetter eller harmonics dvs. du holder løst på strengen uten å trykke den mot gripbrettet og slår an og fjerner straks fingeren fra strengen (men dette kan du kanskje allerede?) Hold fingeren inntil strengen over innlegget mellom 5. og 6. bånd på 6. strengen - slå an og du har en E med tonehøyde tilsvarende 1.streng Hvis du nå slår an 5. strengen på samme måte men over innlegget mellom 7. og 8. bånd får du også den samme E'en. Stem 5 og 6 streng til du har en clean tone (med vreng ;-) gjenta for 5. og 4. og 4. og 3. streng Stem deretter 1. streng med flacholett fra 5.streng mellom 7. og 8. bånd - og 2. streng med flacholett fra 6. streng i samme posisjon. Prøv med pover chords - bør låte mye renere nå. Skrur du av vrengen og spiller høres det sannsyligvis ikke like bra ut.

Hmm - det ble litt omstendelig men håper du får det til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.