Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Opptaksprøve musikk


PULSE

Anbefalte innlegg

Skal snart på prøvespilling i forhold til opptak til VG1 på musikklinje og lurer litt på hvilket stykke jeg skal spille. Vi skal visst helst spille to forskjellige stykker (forskjellig sjanger/stil) for å vise bredde. Tenkte jeg skulle improvisere litt rolig jazz lignende greier og deretter spille Toccata og Fuge i Dm.

Men jeg lurte på om det stykket var veldig oppbrukt? Bør jeg finne meg noe annet?

Endret av PULSE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal snart på prøvespilling i forhold til opptak til VG1 på musikklinje og lurer litt på hvilket stykke jeg skal spille. Vi skal visst helst spille to forskjellige stykker (forskjellig sjanger/stil) for å vise bredde. Tenkte jeg skulle improvisere litt rolig jazz lignende greier og deretter spille Toccata og Fuge i Dm.

Men jeg lurte på om det stykket var veldig oppbrukt? Bør jeg finne meg noe annet?

Det beste er å spille noe som fenger og groover! Akkomp. er en stor fordel. Jeg tror Tocatta.. er litt oppbrukt ja, men det er en vurdering du må ta selv. Hvis det er det stykket du mestrer best er det nok bra.

Ikke velg ting som du akkurat har teknikk til å spille! Velg ting som viser at du har stålkontroll.

Jeg spilte ganske basic greier med band, og fikk 5 tilleggspoeng.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller du Toccata bra, så synes jeg du skal spille den. Selv om den muligens er en smule uoriginal. Det kommer du nok til å tjene på. Eneste minuset er at de som vurderer deg har mer å sammenligne deg med, enn om du hadde valgt noe annet og mer orignalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.