Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kombinere looper og booster i kjede


Anbefalte innlegg

Noen som kan booster-pedaler? Jeg vurderer å kjøpe meg en booster-pedal fra MI Audio fra godlyd, det eneste jeg lurer på er hvordan jeg skal plassere den i forhold til Keeley-looperen min som de 5-6 boksene jeg har på brettet er koblet til. Siden boosteren skal stå på hele tiden, er den den eneste pedalen jeg skal ha utenfor true bypass-kjeden, men spørsmålet er om jeg skal koble den FØR looperen (altså gitar-booster-looper) eller helt SIST (gitar-looper-effekter-looper-booster). Kort sagt: Skal jeg koble den nærmest gitaren eller forsterkeren? Takk for tips!

Endret av Anders_800
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan booster-pedaler? Jeg vurderer å kjøpe meg en booster-pedal fra MI Audio fra godlyd, det eneste jeg lurer på er hvordan jeg skal plassere den i forhold til Keeley-looperen min som de 5-6 boksene jeg har på brettet er koblet til. Siden boosteren skal stå på hele tiden, er den den eneste pedalen jeg skal ha utenfor true bypass-kjeden, men spørsmålet er om jeg skal koble den FØR looperen (altså gitar-booster-looper) eller helt SIST (gitar-looper-effekter-looper-booster). Kort sagt: Skal jeg koble den nærmest gitaren eller forsterkeren? Takk for tips!

Kommer helt ann på hva du vil med boosteren. Dersom du ønsker at den skal booste de andre pedalene setter du den forran looperen. Da vil vrengpedaler og fuzzer bli hissigere, men det kan også være at modulasjonseffekter vil klippe litt. Setter du den etter looperen bruker du den kun til å pushe ampen litt ekstra. Personlig foretrekker jeg å ha booster som siste pedal i kjeden, men det er en smaksak. Prøv deg frem, og gå for det som funker best for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.