Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

3/4 Gitar (størrelse)


Tokeir

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke morgan gitarer, har prøvd en del av dem... Syntes de er ubehaglige, smak og behag da selvfølgelig. Richwood har jeg ikke noen erfaring med, men den så for all del fin ut. Problemet er at man får ikke veldig mye ut av å lese og se bilder av en gitar, den må prøves for å kjenne om den er grei.

Ellers ville jeg skjekka ut hvor billig du finner en Ibanez AEL eller AEF - gode gitarer til moderat pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, synes 4000 - 5000 er litt mye for en gitar. Spiller det egentlig noen rolle om man kjøper en gitar til 2000 eller 6000 tusen? Er kvaliteten så ulik? Hadde egentlig bare tenkt å kjøpe en grei akustisk gitar til en billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det spiller rolle. Kjøper du en kassegitar til 4000, får du en gitar med bedre kvalitet på råvarene, og dermed finere lyd og større lyd enn på en til to. Det er brukt mye mer tid på å gjøre gitaren lettere å spille på, ved at kvalitetskontroll er bedre, det er brukt mer tid på filing og tilpassing av bånd osv.

Når det er sagt, har jeg spilt på flere "totusenkroners" gitarer som har vært helt greie å spille på, men felles for dem er at de låter "litt trangt". Av de billiggitarene jeg har prøvd som har imponert meg mest er faktisk Stagg et merke jeg har bitt meg merke i. Jeg har jo ikke prøvd uendelige mengder med kassegitarer, så det finnes sikkert andre merker som er like gode.

Går man litt opp i pris, er AEL- serien til Ibanez et meget godt valg.

Gode kassegitarer koster mer enn en en- gitar. En kasse til to tusen er en dårligere gitar enn en elgitar til to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det spiller rolle. Kjøper du en kassegitar til 4000, får du en gitar med bedre kvalitet på råvarene, og dermed finere lyd og større lyd enn på en til to. Det er brukt mye mer tid på å gjøre gitaren lettere å spille på, ved at kvalitetskontroll er bedre, det er brukt mer tid på filing og tilpassing av bånd osv.

Når det er sagt, har jeg spilt på flere "totusenkroners" gitarer som har vært helt greie å spille på, men felles for dem er at de låter "litt trangt". Av de billiggitarene jeg har prøvd som har imponert meg mest er faktisk Stagg et merke jeg har bitt meg merke i. Jeg har jo ikke prøvd uendelige mengder med kassegitarer, så det finnes sikkert andre merker som er like gode.

Går man litt opp i pris, er AEL- serien til Ibanez et meget godt valg.

Gode kassegitarer koster mer enn en en- gitar. En kasse til to tusen er en dårligere gitar enn en elgitar til to.

Sjekk ut Walden gitarer. Meget gode kassegitarer til en god pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt en titt på musikkweb.no og finn.no, jeg. Hvis du finner noe brukt får du jo mye mer for pengene. Ellers er jeg enig i det som har blitt sagt før her. Kjøp fullstørrelse, og det er stor forskjell på gitarer til 2000 og 6000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt gitar fra gitarnett.no, men får ikke noe respons på verken mail eller telefon. Fikk ordre bekreftelse ved kjøp, men ikke beskjed om hvordan jeg skal betale. Får ikke svar når jeg sender butikken mail. Noen som har noen erfaringer med gitarnett.no?? aka Mindemusikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.