Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er forskjellen på de forskjellige gitartypene osv.?


nkrystad

Anbefalte innlegg

Å sette nylonstrenger på en gitar beregnet for stålstrenger kan jeg ikke helt skjønne at skal være noe problem, virker fornuftig nok det. Dog, flertallet av de som bytter mellom stål og nylon setter nok stålstrenger på en klassisk gitar, og det er jo som kjent mindre lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hahahaha. stakkars sugere. :P

på topic: jeg synes seagull har fine stålstrengere, yamaha også. i motsetning til sandman liker jeg takamine, men de er gjerne litt dyrere. yamaha er masse gitar for penga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Cort sine akustiske gitarer! Min andre akustiske gitar ble en Cort med "cutoff" og Fishman elektronikk. For meg høres det bra ut både med og eller uten forsterker. Så er den veldig lettspilt også! Koster rundt 3500.

Jeg bruker faktisk PC'en som forsterker til den, med et effektprogram som heter GUITAR FX BOX. Funker fett det =]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har etterhvert tenkt å kjøpe meg en gitar' date=' men har ikke mye peiling på de forskjellige typene. :?

[b']¤ Er det noen som enkelt kan forklare forskjellen på akustisk gitar, akustisk/elektrisk gitar, elgitar, bassgitar, og elbassgitar (finnes det andre typer også?)?

¤ Ettersom jeg ikke har spilt før, har jeg hørt at det er best å begynne med akustisk gitar, men skal jeg da velge en med nylon- eller stålstrenger?

¤ Hva er det man i tillegg kan gjøre med en akustisk/elektrisk gitar i motsetning til en akustisk gitar?

Jeg vil anbefale alle som skal begynne og spille gitar og begynne med det essensielle. Nemlig klassisk gitar, gå og ta timer på din lokale musikkskole, lær grunnleggende teknik, besifring, og noter.... det er det absolutt beste grunnlaget du kan få.. gjør dette i minimum et par år før du gjør noe annet. STÅ PÅ VIDERE... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er mest morsomt å spille elektrisk gitar, men jeg synes lyden av en akkustisk gitar er MYE MYE finere... det kommer nesten an på hva slags musikk man skal spille...

hadde jeg vært nybegynenr nå, hadde jeg valgt elektrisk/akkustisk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.