Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er forskjellen på de forskjellige gitartypene osv.?


nkrystad

Anbefalte innlegg

Prøv å unngå å diskutere hvilket instrument som er best. Bass har i denne tråden ikke noe med saken å gjøre' date=' hvis det er ønskelig å diskutere, start en ny tråd i rette forum![/b']

sorry, min feil :oops:

men det er bra at vi fikk avklart det med nylon og stålstrenger, jeg var temmelig forvirra der :?

Men Squire pakkene er gode for nybegynnere, selv om det er dårlig lyd, men det spiller ingen rolle i begynnelsen, for da skal man lære teknikker, noter, grep osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

funker kanon å bytte fra stål til nylon. jeg har en gitar jeg driver og kødder og eksperimenterer med her, og der har jeg bytta både fram og tilbake og hatt begge deler samtidig. men det er nå meg.

jeg synes du bør starte med en el-gitar, fordi det er så mye enklere enn akustisk. akustisk er mer stil, da. hehe. :P men tror det er lettere å holde motivasjonen oppe om du starter med el, fordi du vil bli god mye kjappere. anbefaler forøvrig den pakka jeg har skrytt av mange ganger før, Marshall Rock Pack, som inneholder en deilig gitar og en OK forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer mest sannsynlig til å gå for en akustisk/elektrisk gitar (med mindre noen har en god grunn til at jeg heller burde begynne med elgitar). Noen som har eksempler/erfaring på/med noen gode? Hvilke merker er bra?

Er det noe annet jeg ikke har spurt om, som jeg burde vite før jeg kjøper (f.eks. antall strenger)?

En annen ting jeg lurte på: Hvordan er en klassisk gitar i forhold til en akustisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Washburn lager gode gitarer, det samme gjør Yamaha, men jeg vil si at legger du fra 6-7000 og opp i en el.akk.gitar får du en god gitar. Under det ville jeg absolutt gått for Yamaha. Mange skryter av Takamine, jeg liker IKKE de gitarene, halsen stemmer ikke for min del, de er ofte fremtunge, flat lyd(både akustisk og med fishman(!)), og generelt uten liv, jeg mener de ikke er verdt prisen man forlanger. Alt dette kommer an på hvor mye penger du vil legge i gitaren. Du får en alldeles brukbar Walden til mellom 1500 og 3000, du får en god Yamaha fra 3000 og opp, jeg har en Washburn til 8000 som er nydelig,over det finnes Martin og Taylor, og Gibson, har aldri spilt på en Gibson akustisk, men jeg må si at det skal godt gjøres å overgå Taylor. Lykke til.

Bare pass på at preampen og mikken i gitaren din er god nok til å gjengi lyden på en tilfredsstillende måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse uvitenhet her ute å går.

Det jeg mener er best er å begynne med en akustisk gitar for så heller å kjøpe seg en el. Det er tyngre å spille akustisk og dermed får fingrene grunnleggende trening før man setter over på el-gitar hvis man absolutt ønsker det.

OG NEI! man kan for gus skyld ikke bytte mellom stål og nylon på en og samme gitar...hjelp meg d ville ikke blitt bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du peiling? har du PRØVD? min ene prøvekaningitar har nå begge deler, og den låter jævli fett. så det så.

men jeg mener at å starte med elektrisk er best, fordi det er enklest. altså, du har rett i at det er lett å spille elektrisk når du kan akustisk, men hvor mange tar flysertifikat før de tar vanlige lappen? :P heh.... dårlig eksempel, men du skjønner.

nylon låter mye kulere enn stål også. deilig lyd. du trenger da egentlig ikke forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett du stålstrenger på en klassisk gitar -vil- det ødelegge gitaren (det er kun et spørsmål om tid!). Hverken kropp, hals, strengestol eller andre deler er bygd for kreftene som "ligger i" stålstrenger.

Hva som låter best av nylon- og stålstrenget gitar er vel en smakssak, og avhenger i stor grad av hva du spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han sa "du kan ikke bytte mellom stål og nylon" og det er så feil som det kan bli. det er jo min gitar et levende bevis på? men motsatt vei er noe helt annet. jeg er jo ikke dum.

jada, og jeg synes nylon er diggest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.