Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt prosjekt


Anbefalte innlegg

Hallo. Da var endelig det nysteste prosjektet mitt i havn. Har vert an vanskelig jobb for å fÃ¥ dette til Ã¥ fungere. Har gojrt noen feil og forhÃ¥pentligvis lært til neste gang:) Men slutt produktet ble ikke altfor ille.

Hiver ut noen bilder av opplegget og bilder fra selve byggingen.

Av deler så har jeg hatt liggende en LTD Max Cavalera hals en stund jeg ikke har fått bruk for før nå. Problemet med denne er at det er en 24 fret Lp scale hals og veldig få kropper som ville passe. Kansje noen LTD viper kropper. Men den er da også grønn så var liten sjans for at jeg ville finne en kropp som passet denne halsen i akkurat den fargen. Da måtte jeg prøve å få tilpasset en kropp slik at det her ville funke. Fant en Explorer kropp på ebay som jeg skulle bruke. Bare fylle i de gamle hullene til tune o matic og stop tail så var alt i orden. Men nei da. Fant ut fort når kroppen kom i posten at mikkene ville bli litt merkelig plassert pga at jeg skulle flytte bridgen. Og pga plasseringen av tune o matic skulle være der bridge pickupen stod. Og fant ut at det hadde vert mye tøffere med 3 mikker i steden for 2.

Så da kom den jobben med å fylle bridge pickup cavityen og flytte den ca 2 cm. Dette var ikke så vanskelig helt til jeg skulle lage nye hull. Brukte da en god dose tålmodighet og et stemjern. Det er nå jeg skulle hatt en overfres. Men hadde ikke en tilgjengelig. Så jeg satt noen timer med stemjernet. Men det kjemiske treverket festet seg ikke så godt til det eksisterende så da fliset det seg litt opp og ble ikke helt den fine jamne kanten som jeg hadde håpt på. Når den evigvarende jobben med stemjernet var ferdig var det lakking som stod på planen. Fant ikke akkurat lik grønfarge men en ganske så lik. Kunne sikker gått på en jernia butikk å fått et spann lakk men vil helst bruke spray ettersom jeg syns det er en god del enklere å få fint.

Etter jeg var ferdig å lakke var jeg litt forhastet og pusset litt dårlig på kroppen i forkant så det ble litt matt finish litt sånn som Faded serien til gibson, Men det plager ikke meg noe etter som jeg har en slik faded. Når klarlakken var påført i noen lag så skulle selfølgelig kroppen dette nedpå en pipe :) (Pipesett) Så den fikk et fint oppriss av en 8mm pipe på baksiden av kroppen. Ikke særlig tøft:)

Men la gå, har hverfall en historie å fortelle hvis noen skulle spør:) Fikk festet halsen. Har lært av gamle feil å var veldig nøyaktig denne gangen. ikke noe sælig å spille på de øverse båndene på lys e streng i lufta:) Hehe.

Fikk resten av delene i posten og tilpasset plekterbrettet og lakket det. Da kom jebben med å måle opp hvor bridgen skulle plasseres.

Etter noen gangers måling startet jeg med drillen. Dette gikk faktisk bra. Så skulle jeg plassere stoptailen og borte nye hull til den når jeg trodde jeg hadde bort lagt nok tok jeg smertelig feil. Når jeg skulle slå ned den ene bolten så sprakk det opp en stor flis på baksiden av kroppen. Da var ikke akkurat ordbruken på det fineste:) Men heldigvis fikk jeg trykt ned igjen flisen og limt den på plass. pluss at jeg borte noen millimeter til. Monterte stemmeskruer og truss rod deksel. Hullene til ledningene fra 3 veis bryteren var for lite så jeg måtte bore ut det litt pluss ett ekstra fra pickup cavityen til controll cavityen. Så var det elektronikken igjen. Jeg bruker sjelden tone kontroll så bestemme meg for å droppe den å heller ha 3 separate volum kontroller i steden. Når det var gjort og første streng var satt på måtte jeg shimse halsen litt for å få den spillbar uten båndskurr.

Men den låter bra og er passelig fornøyd med sluttresultatet.

Det har vert mye trøbling og styr for å få denne til men ble fornøyd til slutt. Se bildene som jeg legger ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.