Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Silverface Fender Bassman 100 topp


Anbefalte innlegg

Er vel helt vanlig pris det, men synes generelt silverface er litt dyrt her i Norge.

Uansett, så lurer jeg på hva du skal med en slik? Jeg vet at gode gamle tweed Bassman er legendariske gitarforsterkere, både til clean og vreng, men slik er det ikke med silverface.

Silverface Bassman er vel mer kjent som bassforsterkere, spesielt 100-watterne. Til det skal de visstnok gi den typiske 70-talls basslyden.

Skal du bruke den til gitar får du vel en ganske grei cleanlyd, men du slår meg ikke som typen som bruker mer penger på cleanlyden enn vreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger en amp til clean i Fatal, og til å kjøre vrengpedaler pÃ¥ i det andre bandet mitt. Det stÃ¥r en maken amp pÃ¥ den lokale puben, og jeg syns den lÃ¥ter helt kule jeg :) Skal høre med han som eier den om jeg fÃ¥r lÃ¥ne den et par dager og teste litt. Hvor kan man evt. fÃ¥ tak i en slik billigere enn i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA kostet i hvert fall 50 watt utgaven ca 500 dollar sist jeg sjekket, 100 watteren koster kanskje litt mer da den er mer populær blant bassister.

Blir nok ikke billigere for deg å kjøpe defra mtp. dollarkursen, frakt, toll, det at du trenger omformer osv., men det er det veldig lite som blir nå til dags.

Jeg ville nok heller sett på en annen silverface Fender hvis du bare skal bruke den til clean på gitar. Ligger jo en Twin på forumet her til omtrent det samme.

De senere Bassman-forsterkerne var faktisk bassforsterkere, i motsetning til tweedene som i like stor grad var gitarforsterkere.

Ville i hvert fall prøvd å prute meg ned i minst 6000 kr, det ligger jo en på finn for 8500 kr MED kabinett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville i hvert fall prøvd Ã¥ prute meg ned i minst 6000 kr, det ligger jo en pÃ¥ finn for 8500 kr MED kabinett.

Det er den jeg kan få for 8000, kabinettet er i dårlig stand og ikke verdt stort. Kan prøve å prute litt :)

Det gir en veldig "bassy" cleanlyd. Synes den kutter litt for dårlig gjennom i forhold til andre lignende amper fra Fender.

Hm, okay... Noen andre Fender-topper som kan gjøre nytten bedre?

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett. Hva med en Bandmaster?

Bandmaster er helt klart oppi der de også. Har en kompis med Bandmaster og 2x12 kab, og det låter fint som bare det. Elsker pedaler også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har kommet over en ny slik amp nå. Min første gitarlærer skal selge sin. Jeg kunne fÃ¥ den for 5500, det mÃ¥ vel være bra? :D

Brukte den forøvrig på gig på lørdag og syns den låt helt herlig i bandsammenheng - både til clean og med vrengpedal (Tonebone Hot British) foran :)

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spilt på en del forsterkere opp gjennom årene, men Silverfacen min fra 70 er den beste for pedalbrett. Den rett og slett elsker alle bokser, og cleanlyden er kjempe. For mye bass er ikke noe problem. Det er egen Bright knapp. 50W SF kan anbefales, tror du dekker mange sjangere da, ved litt hjelp fra et godt utvalg av bokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.