Web Analytics
Jump to content

ESP Eclipse

BlackGnat
 Share

Recommended Posts

Hei, Godtfolk!

Ny på forumet, og har et spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med. Vurderer å gå til anskaffelse av en ESP Eclipse I CTM. Ser at denne kommer i to "versjoner". "Vanlig" og FT (Full Thickness). Har prøvd den "vanlige", men lurer litt på hva som er forskjellig fra denne og den i full thickness (annet enn tykkelsen på kroppen). Har noen av dere prøvd begge? Hvilken ville evt. dere ha valgt - og hvorfor?

Kort forklart betyr mere mahogny i kroppen at lyden vil bli enda mere preget av det som folk forbinder med mahogny (som er typisk for det gitaren "etterligner", altå Les Paul CTM) som generelt er mere bånn og rundere lyd.

• 1 month later...

Da er gitaren i hus :D

Valget fallt på "standard"-modellen siden guttungen nok kommer til Ã¥ spille minst like mye pÃ¥ den som hva jeg gjør, og da tror jeg FT fort kan bli i tyngste laget for ham.

Er i overkant fornøyd nå ^_^

Da er det bare å bestemme seg for forsterker.....

Grattis med ny gitar. Misunner deg veldig ;p

En fyr fra et annet forum eier 3-4 Gibson LEs Paul Custom og et par ESP, der ene er CTM FT tror jeg.

I følge han så låter den ganske likt en LP Custom med EMG. Spillemessig så føles de også likt.

Hvor mange lapper måtte du ut med for gitaren da?

Edited by Troll

Takker :) !

Betalte 12.000 på Riff. Hadde 2 igjen før jeg handlet. Fotophono har skrudd opp veil. utsalgsprisen fra 15.000 til 18.500(!), så jeg tipper det kan bli vanskelig å finne nye eksemplarer til den prisen etterhvert.