Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hals i flammet lønn.


hkurt

Anbefalte innlegg

Hvor er det man legger ut skrytebilder? ^_^

Anyway... Har hatt et lite prosjekt.

Har alltid likt flammet lønn og fikk lyst pÃ¥ en strat hals med nettop dette. Noe som ikke var lett Ã¥ finne. SÃ¥ jeg fant ut jeg ville lage en selv.

Jeg kjøpte en squierhals som jeg fjernet fingerbrettet og byttet det med et i flammelønn som jeg kjøpte med ferdig utskåret for bånd og 'dots' fikk prøvd meg på isetting av bånda og dottene ^_^ . Ble noen tabber underveis blandt annet at jeg ikke la nok press på da jeg limte på brettet på halsen, og fikk noe mellomrom, og en 'nut' som ble noe lav, har som regel fått de for høye og fant ut at denne gangen skulle jeg ikke gjøre denne tabben. Og 'nut'en ble en halv mm for lav :angry: . Vel vel man lærer så lenge...... Har nettop montert den i dag på en gammel hohner, og den spiller faktisk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk. Liker selv også bedre Ã¥ spille pÃ¥ rosewood som har ulakkert gripebrett i forhold til vanlig lakket lønnebrett.

SÃ¥ da jeg lakket halsen maskerte jeg fingerbrettet og smurte dette inn med tung oil (kinesisk treolje).

Har hatt bra erfaringer med den på andre overflater men synes den ble lit seig og oljete. Regner med den tørker og slites med tiden. tror kanskje jeg prøver lemon oil neste gang. Noen som har erfaringer med andre oljer/stoffer dere kan anbefale?

Det har vært et morsomt og ganske lærerikt prosjekt, og vet nå hva og hvordan jeg skal gjøre på neste hals.

Noen som har en billig fender/squier hals til salgs? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender-merke på en Squier/Höhner=nono.

Men pene flammer, det var det.. :)

Må jo si meg enig :blush: . men var like mye for a prøve å sette på merke på halsen. Hadde planer om å lage et eget merke men fant ikke på hva jeg skulle ha. Men hohner gitaren skal få originalhalsen på igjen så snart jeg har fått satt på nye bånd på den ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.