Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forumets andre store greie :D


tHeMuTh|n

Anbefalte innlegg

Hehe. jeg bare måtte. Sorry Nilsefix og Intergum, jeg stjal overskriften deres :)

Bare tenkte jeg skulle legge ut et kort backingtrack til dere, hvis noen har lyst til å øve på en 12 takters blues i F. Har brukt et par timer i Cubase og laget den. Dels for å teste noen funksjoner i MOTIF'en

Akkordskjema:

||F / / / | F / / / | F / / / | F / / / |

|Bb/ / / |Bb/ / / | F / / / | F / / / |

|Gm/ / /|C7/ / /| F / / / | F / / / :||

og her finner dere backingtracket:

http://www.bandrommet.net/musikk/bluesny.mp3

Legg gjerne ut deres versjoner her også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan null om blues og slikt, men da vi hadde 12-takter på skolen, var skjemaet slik at der du har C7, ville jeg finne det logisk å putte inn en Bb i stedet. altså, jeg tror du har rett, men kan du bare forklare meg greia, liksom? er det ikke tonika x4, subdominant x2, tonika x4, dominant, subdominant og så tonika x2? eller?

forresten, takk for backingtracket. gøy å spille blues.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte jeg skulle lage en blues i en litt uvanlig toneart :) man kan ikke BARE kjøre rett frem vet du :)

Galrumpe: du har rett (hvis jeg tolker deg rett) at min versjon er ikke HELT vanlig 12 takters blues. Bl.a så kan jeg si at den g molllen ikke alltid pleier å være der. Men den har nesten samme funksjon som Bb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

argh.. ikke ha så overmange sånne konkurannser nå som jeg ikke kan spille da :(

Nilsefix

For det første er det ingen konkurranse, og for de andre så blir jo mp3'en liggende her og vente. Den skal ingen steder...

du har god tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.