Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lydnivå på senen


morten

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Til Complex! Jeg snakker ikke om å spille på en stor stadion for 2-300000 folk. Tror egentlig få på dette forumet gjør det!! Tror få på dette forumet har utstyr som Metallica også!!

Jeg snakker om vanlige spillejobber på samfunshus og idrettshaller..

Når man er 14-16 år synes man det er tøft med en stor Mashalrigg bak seg og sinnsyk høy lyd på senen.. etter at man har spillt 5-10år på fester hver helg, så er man som regel av lit annen oppfatning.. Jeg synes ikke det er spessielt godt å komme hjem fra spillejob, med piping i ørene når man skal legge seg!

Til Biaxident, så er trommisen vår mest fornøyd med øremonitorene.. I mange band så er det bare trommisen som har øremonitorer også eller en kombinasjon med vanlige monitorer..

Fordelene jeg ser på med øremonitorer er at ingen ting forstyrrer mikkene og lager feedback. man slipper at monitorlyden ødelegger for lyden ut i PA.

Man får mindre utstyr å drasse på, og slipper monitorforsterkere.

Jeg har heller ikke hørt mange monitorer som har noe særlig fin gitarlyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo ann på størrelsen av lokalet der du spiller.. er det smått kan det jo funke fint med ex. en combo som monitor..

Personlig liker jeg å ha gitaren bak meg når jeg spiller live.. Vokal og bass kan godt være foran meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..eventuelt' date=' plugg effektbrettet rett inn i pa.[/quote']

Det gjelder bare de som har et effektbrett som er konstruert for det da! For de som har kjøp inn mange eff.bokser og bygd seg et eget effektbrett er det omtrent nakkeskudd å koble rett inn i PA. Det grunnet at frekvensene blir feil. Det hører du ved at det blir ugjevn lyd og toppene kan ofte vrenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.