Web Analytics
Jump to content

Ny gitar-Ibanez ArtWood 800

jantore
 Share

Recommended Posts

I går var jeg pÃ¥ posten og hentet gitaren jeg hadde bestilt fra Minde Musikk,fem dager etter at jeg hadde bestilt den.

Ikke noe å si på leveringstiden. :)

Prisen kom på 3855,- inkludert frakt.

Gitaren er en dreadnough Ibanez AW 800 NT(Natural High Gloss)

Jeg har i flere måneder surfet på nettet og kikket på ulike gitarer og lest omtaler.

Tenkte lenge på AW 85,men da jeg skjønte at den hadde matt lakk på lokket avskrev jeg den.Dette har noe med smak og behag å gjøre,at man skal være komfortabel med gitaren og fornøyd med både utseende og spillbarheten.Da spiller ihvertfall jeg bedre.

Lokk,sider og bunn er i heltre, lokket er i engelmann gran,sider og bunn i mahogny,det samme er halsen.Gripebrett og stol i rosentre.

Nut og sadel er i plastikk,noe som kalles "Ivorex II".

Blank lakk på kroppen og forsiden av headstocken.Halsen er silkematt,og gir mer friksjon enn jeg er vant til.Regner med det blir litt glattere ettersom jeg får spilt litt mere.

Stemmeskruene er gullfarget og med lav utveksling og fungerer forøvrig veldig fint.

Gitaren var jo litt ustemt da jeg tok den ut av pappesken,men jeg rakk å stemme den opp og dra noen akkorder før jeg måtte dra på jobb.

Tok den fram igjen i dag,og har spilt endel,(dette er moro!)og den holder fint på stemmingen,og intoneringen høres helt perfekt ut.

Lyden er ganske "crispy" med veldig definerte toner og god oppløsning,mye bedre enn jeg er vant til.

Strengene den ble levert med er D'addario "extended play coated",tror det er 012".Det er for tidlig å begynne å eksperimentere med stenger ennå,så disse blir sittende på gitaren.

Den tynne C-formede halsen med medium strengehøyde gjør at det ikke blir så stor forskjell på å spille akustisk og elektrisk(Stratocaster) gitar.

Straten har jo 25 1/2" i mensur,mens denne har 25 blank,og litt bredere hals,selvsagt.

Selve gitaren virker nøyaktig sammensatt ,ingen limrester og glipper/mistilpasninger å se.

For jeg ble jo litt overrasket da jeg oppdaget at den er "Made in China".

Det visste jeg ikke. :ninja:

Jeg må ha hatt mye flaks da jeg valgte akkurat denne modellen fra Internett,siden jeg er så fornøyd.

Kanskje det skal lite til for å gjøre meg fornøyd? :lol:

Bilde%20026.jpg

Edited by jantore

Pen den der, men ikke vær overrasket du. Faktisk så lager Ibanez det aller meste i Kina, uten at det nødvendigvis går utover kvaliteten. Har selv en AEF-37 som jeg er meget fornøyd med, og på ønskelista mi står det en Halvhul AS-103, også Kinaprodusert.