Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tråden for overpriset gitar-utstyr


mrj

Anbefalte innlegg

  • 4 months later...
  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Kan du utdype denne? Er det slik å forstå at du mener alle som selger gitarer o.l. i Norge er grådige gribber som overpriser? Jeg tar gjerne en liten diskusjon rundt dette - om ikke for annet en å kanskje rette opp i noen misforestillinger.

Var ikke slik jeg mente det. Var nok litt feil å si det slik. Mente at de fleste kjente forhandlere jeg har vært innom er ganske dyre, f.eks 4Sound. Jeg har sett mange gitarer og forsterkere man kan få for halve prisen fra utlandet, inkludert frakt og MVA. Mener ikke at alt er sånn, men en god del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke slik jeg mente det. Var nok litt feil å si det slik. Mente at de fleste kjente forhandlere jeg har vært innom er ganske dyre, f.eks 4Sound. Jeg har sett mange gitarer og forsterkere man kan få for halve prisen fra utlandet, inkludert frakt og MVA. Mener ikke at alt er sånn, men en god del.

Stemmer nok det. En av grunnene til at det er slik er at pris/lønnsnivået her i landet er endel høyere enn andre land det kan være fornuftig å sammenligne seg med. For eksempel ligger gjennomsnittlig månedslønn i Storbritannia på rundt 20000 (målt i NOK), mens snittet i Norge ligger rundt 34000.

Da er det ikke egentlig så rart at det blir rimelig for oss nordmenn å handle i utlandet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest folk kan sende en melding på et vis, mail eller noe til selgeren og forklare att det kansje er litt for drøy pris, istede for å linke annonser for å drite dem ut.

De fleste legger jo ut sine finn annonser og lignende med fullt navn og nr.

Kansje en tabbe av dem, men litt respektløst å henge dem ut.

Mange som ikke har aning om hva de skal selge sitt utstyr for, kan være folk som har mindre kunnskap om hva deres gitarutstyr faktisk er verdt.

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som ikke har aning om hva de skal selge sitt utstyr for, kan være folk som har mindre kunnskap om hva deres gitarutstyr faktisk er verdt.

Da underpriser man som regel istedenfor å overprise. Tror de fleste bare "prøver seg". En jeg spilte i band med solgte sitt marshall stack for dobbelt så mye som han ga for det, bare fordi kjøperen var totalt nybegynner, men stinn av gryn, og skulle ha "det beste". Noe kompisen min selvfølgelig klarte å overbevise han om at det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da underpriser man som regel istedenfor å overprise. Tror de fleste bare "prøver seg". En jeg spilte i band med solgte sitt marshall stack for dobbelt så mye som han ga for det, bare fordi kjøperen var totalt nybegynner, men stinn av gryn, og skulle ha "det beste". Noe kompisen min selvfølgelig klarte å overbevise han om at det var.

himla drittsekk han altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.