Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tråden for overpriset gitar-utstyr


mrj

Anbefalte innlegg

Etter ide fra http://forum.trommeforum.no/, tenkte jeg det kunne vært morsomt med en trÃ¥d der man kan poste overpriset gitarstash. Dette er ikke for Ã¥ henge ut folk, men for Ã¥ advare folk mot Ã¥ gjøre dÃ¥rlige kjøp. Hvis noen synes dette er en dÃ¥rlig ide, kan man jo bare si fra :)

Starter med en jeg ser på Finn i dag:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16822436

Epi SG G-400, i overkant av 3000 ny,

Vox AD15VT-XL, i overkant av 2000 ny, i tillegg bag og simpsons-reim..... 6000 kr

Synes det er litt drøyt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes faktisk dette er en dårlig ide!

Folk må da få lov å prøve å få mest mulig for ting de selger, og alle som kjøper noe brukt må jo gjøre jobben selv med å finne ut om det kan være et greit kjøp, med en grei pris.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ulovlig å selge en vare for det noen er villig til å betale for den, så lenge man ikke lurer kjøperen. Kanksje selgeren har lagt inn 40% prutningsmonn? Det er ikke godt å vite.

Lar tråden leve, men "stengepotensialet" er til stede, hvis man begynner å henge ut selgere. Trådstarter synes det er litt dyrt dette, her, og det er vel greit nok at han synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke alltid at en "overpriset" gitar er en dum ting. Jeg har fortsatt min første gitar liggende, en squire strat, som er betydelig bedre enn alle andre jeg har prøvd. NÃ¥ er det jo klart at den ikke kan mÃ¥le seg med gitarer i 20-25k klassen, men den er i hvertfall verdt mer enn det jeg ga for den. Selvom en gitar legges ut til "ny-pris" eller mer kan det godt hende at det er noe som er spesielt godt med akkurat den gitaren. Det kan jo ogsÃ¥ hende at det er gjort modifikasjoner, uten at dette er nevt i annonsen.

Jeg prøver bare å si at å dømme en gitarannonse ut i fra pris og bilder er som regel tull. Du finner jo alltids tilfeller hvor det jeg sier rett og slett er galt. Men som sagt, selg ikke skinnet før bjørnen er skutt.. I dette tilfellet blir det vel : Skyt ikke bjørnen før øksa er prøvespilt? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt annet enn å sutre pÃ¥ det folk selger...

Herregud for et svar. Spill heller gitar og bli bedre, enn å kaste bort tiden på å klage på at folk klager på overprisa gitarer.

Hah! right back at ya! :lol:

Personlig så liker jeg ikke folk som skal ha igjen astronomiske summer for det de har. Værste sorten er de som faktisk _forventer_ å få igjen høy pris.. Artigst er de som forlanger _mer_ enn nypris..

Men, for all del: Sende mail med en fyr som skulle ha igjen mere enn nypris på en gibson lp. Jeg sendte no sånnt som" gir deg 50% av det du forlanger, du har jo overprisa som F¤#%!!!" Han svarte: "gitaren er solgt" :)) For det han forlangte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.