Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ørepropper når man spiller ....


Deryck

Anbefalte innlegg

Har selv de E-A-R pluggene. De funker flott på øving, da de ikke "basser alt til" slik som de oransje sakene eller hørselvern gjør. E-A-R spesifiserer hvor mye de demper, tror det var betraktelig mer enn 12db. Litt varierende på ulike frekvenser, men rundt 20db tror jeg det stod (lenge siden jeg leste pakningsvedlegget). Eneste jeg kan tenke meg er litt uggent, er å bruke propper som vokalist. Da ville jeg hatt slike proffe saker til over 1000, slik at man hører hva som foregår inni hodet samtidig som man får med seg omverdenen.

Og det er ikke så kult å være under 20 med tinnitus. Har et mildere tilfelle selv, etter ca. 1 år med øving uten beskyttelse, og det er litt irriterende. Trommisen vår, som er mindre flink med ørebeskyttelse, svarer alltid først med "HÆ?!" etterfulgt av noe mer eller mindre nyttig informasjon. Han snakker også forferdelig høyt, men det kan jo ha andre årsaker.

Hvis dere på liv og død vil være så rocka at dere blør av ørene etter hver øving, for all del, det er en fri verden. Bare ikke kom klagende om 20 år og si at ingen advarte dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har noen sånne til 250 syns ikke de dempet lyden i det hele tatt

hadde piping etter bandøving liavel' date=' er gått tilbake til de oransje

vanlige som man ca får gratis, syns de demper lyden mer for de kan man liksom stikke inni på skeive :P

Har litt vondt i øra etter bandøvinger pluss konserter uten ørepropper og øreproppene bare satt rett inni så de demper ikke så mye..[/quote']

Høres ut som du ikke har putta proppene skikkelig i. Les bruksanvisningen neste gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen sånne til 250 syns ikke de dempet lyden i det hele tatt

hadde piping etter bandøving liavel' date=' er gått tilbake til de oransje

vanlige som man ca får gratis, syns de demper lyden mer for de kan man liksom stikke inni på skeive :P

Har litt vondt i øra etter bandøvinger pluss konserter uten ørepropper og øreproppene bare satt rett inni så de demper ikke så mye..[/quote']

Høres ut som du ikke har putta proppene skikkelig i. Les bruksanvisningen neste gang :P

Jeg synes de dempet alt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ehm.. fikk så mange ørepropper på Nokiastanden på Norwegian wood at jeg aldri har gått tom. Det er den vanlige orasje greia, volumet regulerer du ved å ta de lengere inn/ut. Er veldig fornøyd fordi jeg IKKE vil dempe bassen for mye!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske nøye med bruk av ørepropper, har ikke lyst å skade hørselen. kjøpte meg noen billig ørepropper i USA som var beregnet på musikk, men de var så billige at jeg tror de bare var vanlige sov-i-ro med en annen farge. Fikk faktisk full pott på hørselstesten på sesjonen, tror ikke jeg har hatt det hvis jeg ikke hadde brukt beskyttelse ( hehe :wink: )

Hvis keg har glemt proppene bruker jeg papir, bare for å ikke sprenge trommehinnene. (Trommisen vår spiller som en sint neandertaler på speed.) :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ørepropper(profisjonelle). Disse stenger ikke ute de høyeste frekvensene, slik som vanlige ørepropper gjør, men demper heller volumet på hele lydbildet. Koster maks 300 kr, og det er billig forsikring for hørselen .Du vil angre den dagen du FÅR tinnitus, p.g.a. å ikke ha brukt det!

Bare et tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sanne til 250.

Bruker de av og til på bandøvelse og på konserter når lydnivået blir ubehagelig høyt, men liker de egentlig ikke. Ulempen for meg er at jeg ikke hører de andre så godt når vi skal snakke sammen innimellom.

Når jeg spiller trommer for meg selv, bruker jeg alltid proppene. Pappa spilte alltid trommer uten propper og for han har det gått motsatt vei: Han har fått overfølsom hørsel. Nå går han med propper i øret konstant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverger selv til spesialstøpte ørepropper. Kostet 1200 kr.

Demper alle frekvenser ca 15 db. Disse kan du ha i flere år.

Nuff said.

Men som 14 åring er det IDIOTISK å kjøpe seg slike! Vent til øret ditt er fullt utvokst med å kjøpe slike! De koster så mye at du har nesten ikke råd til å vekse ifra dem! Skulle kjøpe meg slike i fjor, men det ble ikke no av, fordi jeg burde vente til jeg var utvokst! Hvis ikke kunne de bli for små, og da var det godt over en høvding sløst bort!

De koster vel heller ikke bare 1200? Har enda ikke sett slike til det! Det billigste jeg har sett er 1300. :P ellers er det bare rundt 1500 jeg har sett til!

Isåfall, hvor fant du dem til den prisen? Begynner å bli utvikst snart, og da må jeg være klar til å kjøpe! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.