Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ørepropper når man spiller ....


Deryck

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å spille med ørepropper for noen dager siden, for første gang.

Jeg trodde det ville være bra, men mange band har sagt at man ikke hører en dritt og det er dårlig og bruke ørepropper når man spiller.

De har så jævlig rett, det er umulig å bruke ørepropper, jeg kommer aldri til å gjøre det igjen... Jeg hørte absolutt ingenting, og jeg har null sjanse til å improvisere når jeg ikke hører noe.

Og det er kjedelig å spille når man ikke hører selv hva man spiller, så jeg kommer nok til å droppe ørepropper i framtiden. :D

Ville bare informere, kanskje litt unødvendig post, men ....

Er det noen som bruker ørepropper når de spiller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg bruker alltid, men jeg bruker slike hifi versjoner som er spesialtstøpt til mine ører. De demper alle frekvenser like mye, i mitt tilfelle 15dB (men kan også fåes i 25 dB). Regner med at du har brukt slike billige, evnt sov i ro. De jeg har koster 1200,-

Men det er absolutt å anbefale hvis dere vil beholde hørselen. Og de er behaglige å bruke. Blir fort vant med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har billige ja, men akter ikke å kjøpe dyre med det første...

Hørselen min holder nok, forhåpentligvis...

Hører man alle lyder like godt med dyre ørepropper, bare at de demper skadene på øret ...?

Jeg har sett mange band fra konsert, de som bruker ørepropper, de har sånne som ser ut som høretelefoner, sånn som man bruker til mp3-spiller e.l., er det sånne dyre greier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt bedre enn et par til litt over 200,-, men de virket bra de også. Slipper den konstante ringingen i ørene etter spilling. For sent å gjøre noe med det når skaden har kommet. Bedre føre var... ;)

Flyttet den hit, lite med gitar å gjøre... ;) Euphor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar feil: Hørselen din holder ikke.....

Hvis dere øver med høy lyd, eller du ganske enkelt står i nærheten av trommene kommer du utvilsomt til å få nedsatt hørsel etter en stund. That's the facts. Og det du har mistet kommer aldri tilbake.

Det går ikke ann å samennlikne propper til 20 kr med ordentlige. Det blir som å si at det ikke går ann å kjøre bil etter å ha kjørt en lada 1972 med 46 hester uten lydpotte. Jeg har selv brukt de vanlige til 250, og de funker ganske bra. Fjerner sånn nogenlunde de rette frekvensene. Men skal nå investere i sånne som vegard har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se...

Bruker ørepropper på konsert i Spektrum, bortsett fra Dream Theater, som faktisk hadde et behagelig nivå, og en behagelig EQ, i motsetning til Metallica, anyway, hvorfor spille så høyt at man trenger ørepropper? Er jo ikke noe point, hvis det er at ampen lyder bra, blir det jo dritt igjen etter øreproppen, men mindre du har sånn derre Muthin-propp, som flere jeg kjenner har. På bandøving blir nivåen aldri høyt nok, og på en konsert du spiller på, står du bakPA'en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er jo ofte trommeslageren da. Skarptromme i et lite øvingslokale. Da hjelper det ikke å spille med plastics eller noe, særlig ikke hvis man i utganspunktet spilelr litt aggresiv musikk som krever at man tar litt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste investeringen jeg noen sinne har gjort er de spesialstøpte musikerproppene mine med 15dB demping til 1500,- Hørselen kan ikke rettes opp igjen, og det er et hat å legge seg med piping i ørene etter øving/konserter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og i et lite rom med en hardslående trommis skal det litt til for å matche volumet hans. Hva slags ørepropper anbefaler dere? Har ikke råd/prioritering til en muthin-propp, men bruker gjerne et par hundre. de jeg har nå er litt i det dårligste laget :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.