Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar - Strand guitars - hvilke strenger skal jeg kjøpe ?


TMS

Anbefalte innlegg

Byttet til meg denne i løpet av helgen:

post-4367-1237794547_thumb.jpg

På fredag hadde jeg ikke peiling på at det var noe som het Strand Guitars, idag eier jeg en !

Gitarene låter fantastisk, er utrolig lettspilt, nydelig å se på..

Nå lurer jeg på hvilke strengetykkelse som passer best på en slik gitar, noen som kan komme med råd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0.12 er vel vanlig paa akkustiske 12strengere, vel?

ta noe du synes er behagelig!

Dette er vel ingen 12 strenger?

Jeg bruker 0.11-0.52 på mine akkustiske, men det må du bare prøve og finne ut hva du synes er best ifht. spillbarhet/klang. Vær bare oppmerksom på at gitaren kan trenge en justering ved overgang til en annen dimensjon enn det som er på gitaren nå. En "tykkelse" fra eller til, skal vel ikke ha mye å si, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel ingen 12 strenger?

Jeg bruker 0.11-0.52 på mine akkustiske, men det må du bare prøve og finne ut hva du synes er best ifht. spillbarhet/klang. Vær bare oppmerksom på at gitaren kan trenge en justering ved overgang til en annen dimensjon enn det som er på gitaren nå. En "tykkelse" fra eller til, skal vel ikke ha mye å si, da.

aner ikke hvorfor jeg skrev 12strenger. skal staa akkustiske gitarer... hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble anbefalt 0.12 Tomastik strenger og kjøpte et slikt sett. I tillegg hadde de tilbud på 3 sett med Tomastik 0.13 til kr 177,-, så jeg kjøpte med de også. Jeg har nå satt på 0.13 settet, den tykke E strengen strakk seg, så jeg måtte ta en fra sett nr to og det gjentok seg, så nå har jeg to sett som mangler den strengen. 0.13 var grei tykkelse å spille på for meg, men de nye strengene låter dårligere enn de gamle som satt på.

Er Tomastik strenger noe dritt ?

Har brukt Xlixir 0.12 på min gamle gitar, og var godt fornøyd med de. Så jeg stikker og kjøper nye strenger igjen idag. Takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt trist side ved gitaranskaffelsen min har dukket opp.

Jeg la ut min gamle Gibson Lucille på finn.no og fikk henvendelse fra en som gjerne ville bytte sin Strand Guitar med meg. Etterpå har det vist seg at fyren hadde fått med Strand Guitar'en hjem for å prøve den og skulle betale hvis han ønsket å beholde den. Han beholdt den, men betalte ikke..

:-(

Gutta på Strand Guitar forstår at jeg er uskyldig og har fått telefonnr og kontaktinformasjon fra meg slik at de kan forsøke å få inn pengene sine. Gitaren jeg har, er visst gitaren som ble testet av Musikk Praksis og har blitt brukt på konserter av noen kjente norske artister før den ble solgt/"stjålet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.