Web Analytics
Jump to content

Harpiks på fingrene

-MB
 Share

Recommended Posts

Noen her som bruker harpiks på fingrene? Tenker da hovedsÃ¥kelig pÃ¥ fingrene pÃ¥ picking-hÃ¥nden, under fingerspill.

Fikk plutselig dette for meg tidligere i dag, da jeg forsøkte å stemme en av husets ubrukelige fioliner. Jeg prøvde det, og fikk på en eller annen måte bedre grep på strengene, selv om det i utngangspunktet føles litt tyngre enn vanlig. Finere, mer organisk, lyd ble det også ^_^ Lyser forøvrig opp om at harpiksen festet seg godt på strengene. Har ikke forsøkt å vaske den bort enda, men det skal nok gå fint. Vis likevel aktsomhet, om du skulle ha dyre strenger og samtidig nettopp følte deg inspirert :closedeyes:

Edited by -MB

Guest Nisse

Harpiks legger nok en del grums igjen på strengene. Men jeg har ved enkelte anledninger hatt "lynlim" pÃ¥ fingertuppene med godt resultat. Tipset fikk jeg av en proff gitarist som har benyttet dette i mange Ã¥r. NB husk Ã¥ tørke limet før du tar pÃ¥ noe :)

Ahh.. Satt her med store blemmer isted, grunnet harpiksen - friksjon er satans konsept. En del grums på strengene ble det nok ogsÃ¥, men dette er nok bare bagatellene for punkere med tykk hud pÃ¥ fingrene^^ Fikk blemmene fikset med superlim. Kanskje det er dette du mener med lynlim? Merker egentlig ikke noe forskjell m.t.p. lyd og spillekomfort. Etter et par minutter med heavy-duty nedfiling, er nemlig superlimet like tynt som huden :) Ellers nektet harpiksen Ã¥ feste seg pÃ¥ mine ymse negler. Dette er muligens grunnet deres femi glatthet.

Edited by -MB

• 3 weeks later...