Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Har noen erfaring med ENGL Screamer combo ?


Anbefalte innlegg

Saken er den at han kan skru lyd. Han er faktisk himla god på det, noe de fleste inspillingene i studioet hans beviser. Og alt annet jeg har sett ham spille gjennom har hørtes helt nydelig ut, men jeg likte ikke lyden i ENGLen. Kan godt hende alle andre syntes den låter fett, og at jeg har dårlig smak. Buaas selv var vist mer enn fornøyd med den, og hadde bestilt flere. Dette dreier seg forresten om Blackmore toppen. Og det kan jo hende du har rett, og at han ikke har klart å skru den riktig denne kvelden.

Men du skal ikke si noe sikkert før du har hatt erfaring/testet ampen selv..

Blackmore er jo langt fra skarp med mye diskant. Jeg vil tro det motsatte. Mer 6505/Rectifier-aktig brun sound.

De er jo ikke så dyre brukt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du skal ikke si noe sikkert før du har hatt erfaring/testet ampen selv..

Blackmore er jo langt fra skarp med mye diskant. Jeg vil tro det motsatte. Mer 6505/Rectifier-aktig brun sound.

De er jo ikke så dyre brukt heller.

Jeg har følelsen av at ENGL er bunnsolide amper, og de vet nok hva de gjør. Som sagt kan det godt hende det bare er jeg som er sær når det gjelder lyd, eller at ampen var skrudd rart. Har hørt flere andre spille på engl, og da låter det fantastisk. Så jeg er langt ifra negativ til dem, men jeg kommer heller ikke til å kjøpe en. Jeg foretrekker å bygge dem sjæl....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg dratt til Imerslund, men der hadde de jo selvfølgelig ikke screamer'n inne naturligvis. =( Men jeg fikk testa Thunder noe som blir litt for mye til mitt budsjett nå for tiden. De snakka om at combo'n hadde en litt mer lokka lyd enn screamer''n noe jeg ikke får forstått inntill jeg har hørt screamer'n.. Veldig få forretninger i østfold som har den inne nå HUff"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thunder er en finfin amp. Har testa en Thunder-topp med tilhørende ENGL-kabinett (2x12, stående), og dette var rått. Er sant at lyden blir mye fyldigere og fetere med separat kabinett, og lyden i Thunder og Screamer-komboene (såvidt jeg husker) var litt innelukka. Thunderen var ganske nasal og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg dratt til Imerslund, men der hadde de jo selvfølgelig ikke screamer'n inne naturligvis. =( Men jeg fikk testa Thunder noe som blir litt for mye til mitt budsjett nå for tiden. De snakka om at combo'n hadde en litt mer lokka lyd enn screamer''n noe jeg ikke får forstått inntill jeg har hørt screamer'n.. Veldig få forretninger i østfold som har den inne nå HUff"!

Thunder er da billigere enn Screamer? Men det blir en helt annen lyd med lukket kabinett enn åpen combo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.