Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Tricky question... Men det er jo utrolig mange låter som har de samme akkordprogresjonene og rytmemønsterne osv... men trenger ikke å oppfattes som samme låt forde...

Jeg husker jeg skrev en låt i 7klasse kanskje (kun powerchords og skrik), og noen måneder etter jeg hadde skrevet hele låt kom sum 41 med en ny singel der refreng-riffet var klin likt. Men var få andre enn meg som merka det, siden vokalen var anderledes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det beste er vel å vise den frem publisere den på internett, sende den rundt til folk, så får du fort tilbakemelding om det kan være plagiat over for noen andre sanger.

Men husk det er minst 2 av 3 faktorer som skal være lik, der av, 1 rytme 2 melodi 3 takt\tempo, correct me if im wrong?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tror det skal en del til for å kalle det plagiat. Det skal være ganske likt isåfall. Basketcase har jo samme akkord-rekka som Canon i D-dur (eller canon rock) men ingen har mast om plagiat der (bortsett fra han som laga pachabell rant).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Ja, send sangen(e) rundt til mange folk og se reaksjonene, det er lurest! Men vær forsiktig, jeg gjorde det en gang og to uker senere hadde noen tatt melodien og store deler av teksten til låten MIN og satt navnet SITT under, og lurte folk med det! Jeg ble dritforbanna, jeg mener, det er ikke lov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.