Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan kan jeg bli kvitt susing i min forsterker?


HoJ

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har brukt den p.g.a gitarer som ikke har mic osv. men nå bruker jeg den igjen, og hører sus i forsterkeren, selv ved moderat volum. Hvordan kan jeg bli kvitt det?

Jeg har en Marshall VS100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her blir litt sånn barnehage, men problemet ligger ofte et ganske Ã¥penbart sted man rett og slett har glemt Ã¥ sjekke. ;)

* Er det snakk om noe som likner på gainsus? Eller er det brumming?

* Skru av all reverb og sett all eq på kl. 12

* Bruker du pedaler eller andre moroting i signalkjeden din? Plugg gitar rett i forsterker og sjekk om det er like ille da.

* Bruker du jordet stikkontakt?

* Prøvd med en annen kabel?

* Prøvd med annen gitar

* Støyer det når det ikke er plugget noe til forsterkeren?

* Om det bare støyer når gitaren er plugget i, hjelper det å ta på metalldeler på gitaren? F.eks. strenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Er det snakk om noe som likner på gainsus? Eller er det brumming? - Gainsus

* Skru av all reverb og sett all eq på kl. 12 - Har gjort det, ble ikke stort bedre.

* Bruker du pedaler eller andre moroting i signalkjeden din? Plugg gitar rett i forsterker og sjekk om det er like ille da. - Ikke noen andre ksterne koblinger mellom forsterker og gitar.

* Bruker du jordet stikkontakt? - Nei, ikke jordet stikkontakt

* Prøvd med en annen kabel? - Har ikke noen andre, men har prøvd den et annet sted med andres utstyr og samme susingen der.

* Prøvd med annen gitar - Har ikke noen andre, men har prøvd den et annet sted med andres utstyr og samme susingen der.

* Støyer det når det ikke er plugget noe til forsterkeren? - Ja det støyer litt da også

* Om det bare støyer når gitaren er plugget i, hjelper det å ta på metalldeler på gitaren? F.eks. strenger. - Det hjalp litt med å ta på strengene, men minimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Er det nogen lunde samme støy pÃ¥ clean og vreng? Eller er det f.eks. mye lysere "hiss" pÃ¥ vreng og heller mørkere "woosh" pÃ¥ clean.

Oioioioi.. Kan jaggu detta med å forklare med bokstaver jeg. :lol:

Hvor gammel er den? Kan høres litt ut som en lekk kondensator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Når frosterkeren suser, er det nok noe annet enn jording som er problem.

Suser den på cleanchannel så er det tydelig at noe er galt med ampen.

Jeg har en amp hvor det kun er cleankanal som suser. Det høres veldig jordingsfeilaktig ut, og det er fryktelig irriterende! I vrengmodus er det ikke noe susing utenom det vanlige. Hva kan dette være, og hvordan fikses det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordingsstøy er vel meir during enn susing? Er det ein rørforsterkar? Då hadde eg villa sjekka om nokon av røra har tatt kvelden...

Ja, det er en røramp.

Skiftet rør for ca. 5 mnd siden. Men skal ta en kikk og ta rørene ut og inn etterpå. Det var sånn før jeg skiftet rør og. Etter rørskift var det helst stille, men har sakte men sikkert kommet tilbake. Hvordan kan dette fikses?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.