Web Analytics
Jump to content

Chat'en til GitarNorge

CastorFiber
 Share

Recommended Posts

For et tid tilbake ønsket vi å styre en del av småpratet fra trådene i forumet og over til andre steder, for eksempel chaten.

Den fungerer aldeles utmerket rent teknisk, men innholdsmessig er det en god del å hente. Det er veldig stille og rolig der, for å si det mildt, så derfor lurer jeg ganske enkelt på-

Hvorfor brukes ikke chattemuligheten? For en ganske kort tid tilbake var behovet for å småprate tilsynelatende enormt?

Hva er feil?

Hva kan gjøres for at chatten blir mer brukt?

Jeg har vært innom, men jeg finner det kanskje mer interresant Ã¥ diskutere rundt en trÃ¥d?

blir fort veldig "halla gutta, hva skjer i dag a?" på chatten.. er ikke så ofte det er en ordentlig tema der?

Kan hende jeg tar feil, men det er mitt intrykk! jeg vet ikke hva det er som er galt med den, eller hva man skal gjøre for å få det bedre though..

var jo veldig bra i starten? altså, de første 3-4 dagene ? :P

Jeg har vært innom, men jeg finner det kanskje mer interresant Ã¥ diskutere rundt en trÃ¥d?

blir fort veldig "halla gutta, hva skjer i dag a?" på chatten.. er ikke så ofte det er en ordentlig tema der?

Kan hende jeg tar feil, men det er mitt intrykk! jeg vet ikke hva det er som er galt med den, eller hva man skal gjøre for å få det bedre though..

var jo veldig bra i starten? altså, de første 3-4 dagene ? :P

Vell..

å starte en saklig samtale selv istede for å sitte å måpe på chatten er vell en god begynnelse :P

Prøv å heller avtale en chattekveld fra et bestemt tidspunkt og se om det kommer flere.

Blir kanskje litt mer interessant hvis det er flere folk tilstede. Brukte å gjøre det på et annet forum jeg pleide å være på, funka bra.

Edited by Roar

Det siste var en god ide.

Og så viser det seg det at det er litt vanskelig å få fortalt alle om "nye" ting som skjer. Kanskje vi skal bli litt flinkere til å sende e- post til alle når det er noe nytt av litt betydning, eller blir det for "Spamete"?

Forsiden kunne jo også brukes, den er jo rimelig statisk..

Jeg ble rett og slett lei chaten, jeg var der noen dager, men det ble kjedelig etterhvert

Syns også det var helt greit på førsten, ikke det at jeg var der sååå veldig mye men..

Hadde også et teknisk problem, med at jeg ble kasta ut og sånt, måtte alltid refreshe browseren min.. Og fant ut at det bare stod stille hos meg ved at jeg ikke fikk skrevet noe eller at det andre skrev kom opp på skjermen.. Men tenker det er en feil med telenor kanskje, ren tipping i og med at en annen bruker fra forumet hadde det samme problemet.

Hva med et litt kulere design på chatten? Kanskje det funker?

Jeg syns den fungerer bra teknisk. Jeg har prøvd å bruke den så ofte som mulig, men når det eksempelvis er bare èn bruker inne, føler jeg ikke at det er mye vits i. Jeg stikker innom for å prate, ikke for å idle haha. Og så er det en del ganger jeg er ute etter et enkelt svar som jeg ikke ser en tråd verdig! Vi hadde blab en stund på arbeid, syns den var kjekk å bruke. Kult at dere har fått integrert bruker fra forumet til chatten så slipper man anonyme folk.

Hva med å legge til et display av den på forsiden? Trenger ikke mulighet til å skrive derfra, men det er en lettere måte å finne ut om det er folk der inne og om det er aktivitet. Deretter følge en pop-up link til chatten. Er snakk om bare et lite utsnitt, kanskje folk som ikke vet om funksjonen får det med seg.. Første som slår inn hos meg er chattehistorie med iframe-tag som oppdateres hvert minutt. Tenker litt høyt haha

Edited by iceythe

Det siste var en god ide.

Og så viser det seg det at det er litt vanskelig å få fortalt alle om "nye" ting som skjer. Kanskje vi skal bli litt flinkere til å sende e- post til alle når det er noe nytt av litt betydning, eller blir det for "Spamete"?

Forsiden kunne jo også brukes, den er jo rimelig statisk..

Det er ikke noe verre enn at man får valgmuligheten til å motta nyhetspost. Er ikke akkurat mye som skjer her, så spam blir det neppe.