Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall topp+2x12 kab.


jonta

Anbefalte innlegg

Forskjell på 1922 og 1936. Viss du sikter til dÃ¥rlig erfaring gjennom 1922, sÃ¥ er det jo delvis fordi den er sÃ¥ jævla liten. MInder enn standard. Mens 1936 er større enn det som er vanlig :P

Hva er større enn vanlig? Et 1936 kabinett er like bredt som et 1960, slik at store Marshall topper (f.eks. DSL/TSL) passer oppå.

Har selv 1922 fordi jeg bruker smalere Marshall topper. LÃ¥ter fett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, undelig det der med valvestate/valveking, valve=ventil ikkesant?

Har en kamerat som har en valvestate 265 combo 2x12 stereo, iallefall veldig bra chorus på denne, som man kan mix med drive'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, undelig det der med valvestate/valveking, valve=ventil ikkesant?

Har en kamerat som har en valvestate 265 combo 2x12 stereo, iallefall veldig bra chorus på denne, som man kan mix med drive'n.

Ja, valve er ventil, men også rør (valve/tube). Valvestate har rør i preamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk vi oppklart det+++

Og litt off topic: Gunnar på mo, åssen virker D-1'n, fornøyd?

Skal teste i kveld. Bruker bare boost på Plexi ampene, men skal teste ut denne på en T-amp jeg har kjøpt.

Sjekket ltt på Ebay, og det ser ut som de gamle DS-1 fra Japen er ettertraktede, så jeg håper det låter bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre ikke en Sunn, men en norskprodusert customlaget amp som heter T-amp, bygd av Tore T.

Den er basert på en Marshall 1974 combo. (et lite og lett alternaiv til Marshall stack)

Kunne godt tenke meg en gammal Sunn for å lage skikkelig Leslie West lyd, men de er sjeldene saker.

Leslie West fikk forresten sin Sunn-rigg fra Hendrix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et par ting for å gjøre det litt enklere.

GT12t-75 elementene er gode element som egentlig passer best til Hardrock/Metal, bare spør Megadeth gutta f.eks.

Jeg har en gammel Valvestate 8080 combo som jeg ikke er spesielt imponert over, men tilfeldighetene hadde seg slik at jeg ble nødt til å bruke den på et par øvinger...da fikk jeg en liten aha opplevelse, for lyden ble faktisk ganske bra når man fikk blandet sammen både bass og trommer. Kutter fint gjennom lydbildet og gitarlyden ga meg en sånn liten godfølelse(som er ganske viktig), vil si at lyden lignet på noe som Slash kunne ha spilt med under G n`R perioden.

Men er du ute etter sånn scooped, numetal lyd så vil jeg ikke anbefale Marshall, der ligger magien i mellomtonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.