Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Behringer Distortion Modeler Dm100


n00ben

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er nesten helt ny i gitar spilling og har spilt gitar i ca 6 mnd. og jeg kjøpte meg i dag en distortion effektpedal men jeg fÃ¥r den ikke til Ã¥ virke. Hvordan fpr jeg den til Ã¥ hvirke? Hvordan kobler jeg den til, mannen i butikken sa jeg trengte en til kabel sÃ¥ jeg kjøpte det ogsÃ¥ men jeg fÃ¥r det ikke til. TRENGER HJELP FORT! :)

Det er en Behringer Distortion Modeler Dm100

http://www.dawsons.co.uk/acatalog/00055505.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger en kabel fra gitaren din som du plugger i boksen der det står IN, og en kabel fra boksen der det stÃ¥r OUT og inn til forsterkeren din. Du trenger ogsÃ¥ et 9V batteri eller 9V adapter som forskyner boksen med strøm. Det vil lyse i LED lyset nÃ¥r den er pÃ¥.

Så: sjekk at ledningene er plugget i rett, og at den får strøm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger en kabel fra gitaren din som du plugger i boksen der det står IN, og en kabel fra boksen der det stÃ¥r OUT og inn til forsterkeren din. Du trenger ogsÃ¥ et 9V batteri eller 9V adapter som forskyner boksen med strøm. Det vil lyse i LED lyset nÃ¥r den er pÃ¥.

Så: sjekk at ledningene er plugget i rett, og at den får strøm :)

Ja, nå har jeg plugget den i sånn som du sa men hvor skal jeg sette 9v betteriet innI? Skal jeg skru opp den platen under på pedallen eller er det et annet sted? det stod noe i bruksanvisningen men er ikke så flink i engelsk.. :(

Taker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å finne batterirommet på denne modellen, trenger du to kulepenner. De dytter du inn i de to sorte hullene på hver side av den store "bryteren" på toppen av boksen. Da spretter lokket av, og du kan sette i batteriet. Så er det "bare" å sette på lokket igjen.

Hvorfor det står "bare" og ikke bare, finner du ut når du forsøker å få på lokket.

Drittpatent.

Edit- se på bildet under, ja. Jeg synes det er lettere å bruke to kulepenner og trykke samtidig, særlig når dette skal sammen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri brukt noen av Behringer sine pedaler, så dette er kun kvalifisert gjetting :P

Trykk ei kulepenn inn i den svarte tingen som er avmerket på bildet, regner med det er en tilsvarende svart ting på andre siden av pedalen også.

DM100.jpg

Endret av pr0cyon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.